הפארק יכלול- בריכות שכשוך, שביל במסלול מעגלי, תצפית לעמק החולה ופינות פיקניק

 

 

‘פארק המטוס’ בכניסה הצפונית לקריית שמונה, עובר מהפיכה של ממש בימים אלו, כחלק מפרויקט חדש שמובילים רשות הכינרת, רשות מקרקעי ישראל, הקרן לשחים פתוחים והמשרד להגנת הסביבה.

 

הפארק צפוי לשרת את תושבי קריית שמונה, קיבוצי האזור והמטיילים הרבים בגליל, לאור מיקומו האסטרטגי על כביש 99 בסמוך למנחת קריית שמונה.

 

שלב א’ של הפרויקט החל לאחרונה והצפי להשלמתו עד לחודש אוגוסט הקרוב, כשעל הביצוע אמון ‘אגף ניקוז ברשות הכינרת’.

במסגרת העבודות, פוצל תוואי נחל עיון לשני ערוצים ועבר תהליך של שיקום ופיתלול, הוקמו בריכות שכשוך רבות לרווחת הנופשים ואף בריכת שכשוך נגישה לציבור הנכים כשההגעה אליה תתאפשר באמצעות שביל מיוחד המאפשר נגישות של כיסא גלגלים עד למים ואף הונגשה פינת ישיבה הצופה על הנחל.

 

כמו כן, מתבצעות בימים אלו עבודות לשיקום בתי גידול לחים, הקמת מערכת אקולוגית לאישוש הנחל, פינוי אדמה ואשפה, הקמת פינות חמד לרווחת הנופשים ופיקניקים, יצירת שביל מזרחי אקסטנסיבי המיועד רק לצעדת הולכי רגל, המוביל לתצפית מרשימה הצופה לעבר עמק החולה, הקמת חניון שיכלול חניית נכים ושירותים.

 

בתום השלמת העבודות, יפעל האתר כפארק אשר מונגש לכלל הציבור, לפיקניקים, קמפינג ואף מטיילים שיחפצו בטיול על שפת הנחל במסלול מעגלי באורך של 1.3 קילומטר, עם תצפית ייחודית לעבר עמק החולה.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn