צילום מסך מתוך פרוטוקול בית המשפט

פעם ראשונה טעות, פעם שניה? חכ”ל שוב הגישו תביעה לבית המשפט הלא נכון על חשבון כספי ציבור. 

כאשר פועלים בחיפזון כנראה גם טועים ועוד במקרה זה פעמיים שבהם מבוזבזים כספי משלם המיסים. החכ”ל בעיריית קריית שמונה הגישו תביעה נגד מנכ”ל החכ”ל לשעבר דני קדוש ויו”ר החכ”ל לשעבר הרב ניסים מלכה בדרישה להשבת כספי ציבור בזמן כהונתם. פעמיים התביעה הוגשה לבית המשפט שאינו בסמכותו לדון בתביעה וכספי ציבור התבזבזו לשווא. אך כנראה “שהגמל אינו רואה את הדבשת של עצמו” כאשר לו רק הוגה התביעה היה בודק באיזה בית משפט בסמכותו לדון בתביעה.

רק לאחרונה דיווחנו כי בית המשפט השלום בנצרת הורה למחוק את התביעה שהוגשה מטעם החברה הכלכלית (חכ”ל) בעיריית קריית שמונה נגד מלכה וקדוש. זאת כיוון שהתביעה הוגשה בערכאה שאינה מתאימה לדון בה, ואף חייב את החברה הכלכלית בהוצאות הנתבעים.

מיד עם מחיקת התביעה, וללא דיון בדירקטוריון לאישור הגשת תביעה נוספת, בחכ”ל כביכול תיקנו את הטעות והגישו תביעה חדשה, לבית המשפט המחוזי בנצרת תביעה שהייתה אמורה להיות מוגשת לבית משפט שבסמכותו לדון בתביעה. לא זאת אף זאת הגדיל לעשות דירקטור בחכ”ל והוגה התביעה כפי שהצהיר זאת במהלך ישיבת מועצת עיר שעסקה בפיטוריו מדירקטוריון החכ”ל, (פיטורין שלעת זאת התמוססו) פרסם ברשתות החברתיות כשהוא מודיע לציבור (שממן את התביעה) כי, מיד עם מחיקת התביעה הוכנה תביעה חדשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת. ההצהרות של הדירקטור לתביעה הנוספת היו מוקדמות כיוון ששוב הוגשה התביעה לבית המשפט שאינו בסמכותו לכאורה לדון בתביעה. 

השופטת רננה גלפז מוקדי סברה כי, לכאורה מדובר בעניין כלכלי שאינו מתאים לבית משפט מחוזי בנצרת וביקשה מהחכ”ל להסביר לה, למה לבית המשפט המחוזי בנצרת הסמכות לדון בתביעה זו, על החברה הכלכלית להגיב להחלטת כבוד השופטת עד ליום 12.2.2023.

היה מצופה מדירקטור בחברה, שמוביל את התביעה נגד מלכה וקדוש לבדוק היכן הסמכויות לבית המשפט המתאים לדון בתביעה מסוג זה. בזבוז כספי הציבור בגלל טעות בהגשת התביעה לבית משפט השלום בנצרת היה אמור להוות תמרור אזהרה על כך שהתבזבזו כספי ציבור ולא להגיש את התביעה בחיפזון.

עוד קשה שלא לתהות באשר להתנהלות החכ”ל בעיריית קריית שמונה אשר נציגיה בדירקטוריון  ואף ויו”ר הדירקטוריון שהם הינם עורכי דין אשר אמורים להכיר את החוק על בוריו, בנוסף ליועצים משפטיים בשכר (על חשבון משלם המיסים) ועורכי דין בשכר ( על חשבון משלם המיסים) שינהלו את התביעה בבית המשפט. עוד לפני אגרות בית משפט שאף הן מגיעות מכספי הציבור. כל כך הרבה כספי ציבור התבזבזו ועדיין לא החלו לדון בתביעה. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn