צילום: רט”ג

במסגרת פעילות אכיפה יזומה של היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, האמונה על הפיקוח על הדייג מטעם משרד החקלאות ושמירת ערכי הטבע בסביבה הימית והחופית, נתפסו שתי סירות ושלושה חשודים שעסקו על פי החשד בדיג לא חוקי באזור האסור לדייג בצפון הכנרת.

הדייגים, המוכרים לגורמי האכיפה, עשו זאת תוך פריסת רשת דיג בשטח האסור ועם שתי סירות שאחת מהן ללא רישוי מתאים. הדייגים תועדו על ידי פקחי היחידה תוך כדי מעשה.

צילום: רט”ג

ברשות הטבע והגנים מציינים כי על פי תקנת הבטיחה המוכרת לדייגי הכנרת ומתפרסמת מדי שנה לרבות סימון השטח האסור במים על ידי מצופים, ישנו אזור האסור לדיג בעונה זו בשל התרבות דגי האמנון המנצלים את הצמחייה ואזור שפכי הנחלים על מנת להתרבות ולהעמיד דור חדש של צאצאים.

הדיג בשטח בעונה זו פוגע קשות בתהליך רביית האמנונים, במאזן האקולוגי בכנרת וכמובן בשלל הדיג של השנים הבאות. בכך הא גם פוגע בציבור הדייגים השומרים על החוק.

בתוך כך בימים אלה נמצאת בעיצומה גם תקופת האיסור על הדיג בים התיכון על שיטותיו השונות, עם סייגים מסוימים בהתאם לתקנות הדיג.

זאת במטרה להבטיח תהליך רבייה סדיר ותקין של הדגים בים התיכון בעונת הקינון וההטלה ושמירה על משאב הדגים. השנה תקופת האיסור על הדיג בשל עונת הרבייה חלה מהראשון במאי ועד ה-30 ביוני.

בהתאם רשות הטבע והגנים, האמונה מטעם משרד החקלאות על הפיקוח על הדיג יחד עם משרד החקלאות מגבירים את מאמצי ההסברה והפיקוח מול קהילת הדייגים ומשתמשי הים. בתקופה זו מבוצעות פעילויות פיקוח בים, במעגנות ובחנויות הדיג לאורך כל שעות היום ובצוותים מתוגברים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn