לפני כחודש הודיע משרד העבודה והרווחה כי התכנית לרשות מקדמת תעסוקה מסתיימת לאחר שמשרד האוצר אינו ממשיך לתקצב את התכנית שפועלת במספר רשויות מקומיות החל משנת 2005 ובקריית שמונה התכנית פועלת משנת 2008.  עם סגירת של התכנית בסוף חודש דצמבר 2019 העובדים של רשות מקדמת תעסוקה נשארו ללא עבודה וללא פרנסה.

צילום: דנה אלימלך.

מדובר בתכנית שהעלות שלה כארבעה מיליון שקלים לכל הרשויות המקומיות שמשתתפות בתכנית. בקריית שמונה עלות התכנית הייתה כ – 780 אלף שקלים בשנה, 620 אלף שקלים תקציב של משרד העבודה והרווחה ויתרת הסכום משולם על ידי הרשות. התכנית מהווה תכנית משלימה לשרות העבודה ודורשי העבודה. התכנית שפועלת בקריית שמונה משנת 2008 , בשנים האחרונות מתארכת כל חצי שנה. לאחרונה הודיע מזכ”ל משרד התעסוקה לרשויות המקומיות כי התכנית צפויה להיסגר ב-  31/12/19. כאמור התכנית נסגרה ועובדי רשות מקדמת תעסוקה נשארו מחוסרי תעסוקה בעצמם.

התכנית ברשות מקדמת תעסוקה אחראית על ליווי תעסוקתי לתושבים, תמיכה בחיילים משוחררים דורשי עבודה והתאמה של משרות לתושבים דורשי עבודה באמצעות ליווי, סדנאות, בניית תכנית מותאמת למציאת תעסוקה, ייעוץ תעסוקתי, אבחון תעסוקתי והכוונה לראיונות עבודה. רשות מקדמת תעסוקה הוקמה על ידי ארגון הג’וינט, משרד העבודה והרווחה והרשת למתנ”סים. בשנת 2015 ארגון הג’וינט פרש מהתכנית ומשרד העבודה והרווחה בשיתוף רשת המתנ”סים המשיך להפעיל את התכנית.

אלעד קוז’יקרו מנהל רשת המתנ”סים בקריית שמונה אמר לפני כחודש בניסיון למנוע את סגירת התכנית כי התכנית מחוללת שינוי בכל מה שקשור להתאמה תעסוקתית ודורשי עבודה, וכי אין  תכניות אחרות לליווי תושבים שכוללת תכנית ליווי מלאה לתושבים עד למציאת עבודה וכי מדובר בתקציב מינורי לעומת כל מה שמקבלים בתכנית. קוז’יקרו קרא למשרדי הממשלה ולמשרד האוצר למצוא את המשאבים המתאימים בשביל שהתכנית תימשך אך כאמור התכנית הסתיימה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn