פרקליטות מחוז צפון הודיעה לפני זמן קצר לשמעון סוויסה, ראש מועצת חצור הגלילית, וכן למר ג’ו נקש, בעלים חלקי של מלון בית בגליל, המצוי בשטח המועצה, כי פרקליט המדינה החליט לאמץ את המלצת פרקליטות מחוז צפון לגנוז את תיק החקירה שנפתח בעניינם בעילה של חוסר אשמה.

 

כזכור מר סוויסה נחקר בחשד לביצוע עבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים, בגין חשד לקבלת תרומה אסורה לכאורה, בתמורה לטובות הנאה שנתן או שקל לתת, למר נקש, בהקשר למלון בית בגליל. לאחר בחינת מכלול הראיות, נמצא כי לא ניתנה תמורה לנקש על ידי ראש המועצה, ואף לא הייתה כוונה לתת לנקש תמורה עבור תרומותיו, ולפיכך אין ראיות לעבירה של לקיחת שוחד.

 

עוד עלה מהראיות, כי אין הוכחה שהתרומות שהתקבלו שימשו לצורך קידום ענייניו האישיים או הפוליטיים של ראש המועצה, אלא הן ניתנו לכאורה למטרות הכלל ולקידום ענייני המועצה ותושביה בכללותם. כך, חלק מהתרומות חולקו למשפחות של נזקקים וחלק מהן ניתנו לאגודת ספורט שפעלה במועצה.

 

בהתאם לכך, לאחר בחינות מכלול הראיות בתיק, נמצא כי הן אינן מקימות את העבירות שיוחסו למעורבים. על כן נגנז התיק. הודעה נמסרה לחשודים.

 

מטעמו של שמעון סוויסה נמסר בתגובה: “בשם שמעון סוויסה, ראש מועצת חצור הגלילית, הנמצא בימים אילו בשבעה על מות אביו, אנו מודים לפרקליטות מחוז צפון ולמשטרת ישראל. הבשורה המשמחת מהולה בתחושת עצב, בשל העיתוי. בתום ימי השבעה ולאחר חג הפסח יגיב מר סויסה בצורה מסודרת”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn