אורחים רבים הגיעו לפתיחת תערוכת הציור “קצה חוט” של האמן תושב ראש פינה, משה עטיה בגלריה במחניים. בתערוכה מוצגות עבודותיו של עטיה מהשנים האחרונות והיצירות הן משמן אקריליק ועפרון על קנבס, קרטון ונייר, המעניקות ביטוי גרפי ציורי לרעיונות ומחשבות.

צילום: אלבום פרטי

משה עטיה, יליד ירושלים, בן 70, אב לשלושה וסב לשמונה, התחנך בכפר הירוק, שירת בנח”ל, היה חבר קיבוץ כפר בלום במשך 22 שנה ומתגורר כיום בראש פינה. בעבר עסק בחקלאות בארץ ובחו”ל, ניהל את בית הארחה בכפר בלום וכיהן במשך שבע שנים כמנכ”ל עמותת התיירות בגליל העליון. עם פרישתו, פנה לעסוק בהוצאה לאור של מפות לוויין של ארץ ישראל והקים חדרי אירוח בביתו. לפני מספר שנים החל לעסוק בציור באופן ספונטני ומתוך נביעה פנימית. הציג בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות- בגלריה הורס ריכטר ביפו, גלריית מצפה הימים, גלריית עין הוד, צוותא תל אביב ועוד. 

שם התערוכה “קצה חוט” מתייחס לתחילת העבודה על ציור מופשט, שבו נולד רעיון בוסר שהיווה קצה חוט להמשך העבודות והסדרות המוצגות בתערוכה. העבודות מביאות לידי ביטוי, מצבים אישיים חברתיים וההתמודדות איתם. “פינה הפוכה”, באה לתת כיוון גרפי או ציורי, למצב שבו הפרט או החברה מתועלים לפינה ללא מוצא. העבודות נותנות ביטוי למצב של נתק גיאוגרפי (הבן שגר בחו”ל והגעגוע אליו) או נתק חברתי של הפרט בישראל בזמנים אלו מהשורשים. ציוריו מאופיינים בצבעים עזים וקוים חדים. התערוכה תנעל ב- 29.2.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn