הוועדה לתכנון ולבנייה הגליל העליון הוציאה לפני מספר ימים צו מנהלי להפסקת שימוש במבנה הטרמינל ובמסלול ההמראה והנחיתה במחניים לאקדמיה לטייס מסחרי CAA בשל שימוש אשר אינו תואם תכנית וללא היתר. הצו הוצא על בסיס תלונות ופניות, כאשר הראשית מביניהן הועברה על ידי ארז מירב, ומאגדת את הישובים כפר הנשיא, מחניים, טובא-זנגריה ומשמר הירדן. בית הספר לטיסה יכול לערער לבית המשפט על הצו המנהלי שהוצא כנגדו.

צילום: דוברות מועצה אזורית הגליל העליון

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “בתקופה האחרונהסובלים התושבים במחניים ובכפר הנשיא ממפגע רעש, אשר פוגע קשות באיכות חייהם – בי”ס אזרחי לטיסה, אשר התמקם בשדה התעופה מחניים. לכן הוצאת הצו המנהלי מוצדקת ומתבקשת. מעבר לכך, החלטנו על הקמת צוות פעולה משותף למועצה ולשני הקיבוצים הנ”ל, הואיל ולצערנו תרומתו של ביה”ס לטיסה לאזור היא אפסית, ומצד שני נזקו גדול”.

לייזר חודורוב, מנהל ענף פיתוח, מחניים: “קיבוץ מחניים נאלץ בעל כורחו להשלים עם קיומו של שדה התעופה במתכונתו הנוכחית. אולם, ביה”ס לטיסה חרג מאותה מתכונת, בכך שהוא ממריא ונוחת בסביבות 150-200 פעמים ביום, ובכך גורם למטרדי רעש בלתי נסבלים משבע בבוקר ועד שש בערב. אציין כי ניסינו להגיע להסכמות והבנות כתובות עם ביה”ס, אך ללא הצלחה. ברצוני להודות בשמי ובשם קיבוץ מחניים לראש המועצה, אשרנרתם להפסקת הפעילות של בית הספר”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn