קק”ל יוזמת פרויקט חדש באגמון החולה שמטרתו לאפשר לימוד ומעקב אחר בעלי חיים וגם למקסם את חווית הביקור באתר. מנהל מרחב צפון בקק”ל עומרי בונה: “מדובר בכלי שייקשר את האגמון עם חובבי צפרות בעולם”.

צילום: אבי הירשפלד

קרן קימת לישראל משיקה פרויקט חדש באתר הצפרות אגמון החולה, התקנת רשת  מצלמות שיתעדו את נדידת הציפורים במקום. פרויקט המצלמות הוא חלק מפיתוח מרכז המבקרים החדש ושיפור חווית הביקור במקום. המצלמות יותקנו בנקודות מרכזיות באגמון והן יהיו מקושרות למרכז המבקרים, לאתר קק”ל ולאתר אגמון החולה ויאפשרו לאוהבי ציפורים מהארץ ומהעולם לצפות בציפורים בזמן אמת.

צילום: מיכאל חורי, מערך הסברה קק״ל

מנהל מרחב צפון בקק”ל, ד”ר עומרי בונה, מסר כי תשע מצלמות יותקנו באתר ויאפשרו לימוד ומעקב אחר התנהגות הציפורים ובעלי החיים באגמון.”אתר צפרות מוביל ברמה העולמית כמו אגמון החולה חייב כלי לניטור ומעקב אחרי ציפורים ובעלי חיים”, אמר מנהל מרחב צפון בקק”ל ד”ר עומרי בונה והוסיף: “מדובר בכלי שייקשר את האגמון עם חובבי צפרות בארץ ובעולם ובין היתר ישפר את התדמית והמיצוב של אגמון החולה בעיניי המבקרים”.

אגמון החולה הוא אחד מאתרי תצפית הציפורים החשובים בעולם. על פי נתוני האגמון כ-500 מיליון ציפורים מ-300 מינים שונים עוברים בו פעמיים בשנה. כמו כן באגמון יש תחנת טיבוע שלה חשיבות גדולה בחקר נדידת הציפורים. בשבע השנים האחרונות תמכה קק”ל בחקר נדידת העגורים בעמק החולה באמצעות משדרים שהותקנו עליהם”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn