התיירות בגליל העליון היא חלק מעמודי התווך לחזרה של הגליל העליון לשגרה בצל הקורונה. ענף התיירות מאפשר פרנסה למספר רב של משפחות ומניע את הכלכלה הצפונית. התיירנים הראשונים להיפגע במשבר הקורונה אך גם הראשונים להיות יצירתיים ולחזור לשגרה עם תו סגול. בגליל העליון עמותת התיירות “ארץ הגליל” מובילים ביצירת תיירות פנים ואף נבחרו על ידי שגרירי רוטשילד התכנית היוקרתית לסטודנטים לשיתוף פעולה קהילתי אזורי בתיירות בצל משבר הקורונה.

כתבה מאת דנה אלימלך.

היתרון לתיירות בגליל העליון הוא שפע המים והנחלים בצירוף של מגוון פעילויות באוויר הפתוח כאשר בגליל העליון ניתן לנפוש בצורה מיטביתתוך שמירה על התו הסגול. דורית אלמליח מנכ”לית עמותת התיירות “ארץ הגליל” אומרת, כי עד לפני שבועיים עם ישראל הגיע לנופש בגליל העליון והיה צריך נופש. אך כאשר התחילו דרישות להגבלות התקהלות נוספות מצד מהממשלה הדבר השפיע על פתיחת אתרי התיירות ובתי המלון.

דורית מצליחה לראות גם את הצד הטוב לשינויים שהגיעו עם הקורונה, ומסבירה,כי ההגבלות בהתקהלות מביאות ליצירתיות של מדריכי טיולים, מלונות,והצימרים שהחלו לעבוד בקפסולות על פי מספר האנשים שמגיעים עם התאמה של מסלולי הטיול והאטרקציות למשפחות. גם הארוחות נערכות לפי שעות בקפסולות. דורית מסבירה, כי נוצרה חשיבה יצירתית של התיירנים ומדרכי הטיולים שיצרו מסלולים חדשים מותאמים לתנאי התו הסגול עם טיולי לילה ועששיות , סיורי לילה בעיר צפת ועוד.

אך למרות היצירתיות של התיירנים והצורך לנופש קיימים קשיים. דורית מסבירה, כי עם השינויים בתקנות להתקהלות מהממשלה יש ביטולים של נופשים, אנשים מבולבלים ומבטלים הזמנות. כאשר הודיעו כי הבריכות נשארות פתוחות רק במלונות, דורית אומרת כי הורגשה תנועה מהצימרים למלונות, וכעת שהבריכות נשארות פתוחות גם במלונות וגם בצימרים, הביקוש מתאזן בחזרה.

בעיצומו של משבר הקורונה הצטרפו שגרירי רוטשילד לעמותת התיירות “ארץ הגליל” כחלק מפעילות לתרומה לקהילה. שגרירי רוטשילד היא תכנית יוקרתית של קרן רוטשילד לסטודנטים שזוכים במלגה עבור פעילות קהילתית משמעותית. עמותות וארגונים בארץ שולחים לקרן רוטשילדרעיונות לפרויקטים, הם בוחנים אותם, ובוחרים פרויקט. כאמור שגרירי רוטשילד בחרו בעמותת התיירות “ארץ הגליל” לפרויקט של איסוף נתונים בתיירות בגליל העליון, מיפוי הצרכים בתיירות, וקידום התיירות פנים.

ספי רץ, מנהל פיתוח ואסטרטגיה בעמותת התיירות “ארץ הגליל” מסביר,כי לצורך הפרויקט נבחרו 15 סטודנטים אשר עבדו במשך תקופה של כחצי שנה, כל שבוע, ארבע שעות שבועיות, למיפוי של הגליל העליון מבחינת אטרקציות תיירותיות, מסעדות ברחבי הגליל העליון, מדריכי טיוליםומסלולי טיולים, וצימרים עם התאמות לתקופת הקורונה. בנוסף הסטודנטים “שגרירי רוטשילד” סייעו לעמידה של התיירנים בתו הסגול. בעזרת נתונים שנאספו, בעמותת התיירות “ארץ הגליל” משיקים בימים הקרובים אתר אינטרנט “תור גליל” עם נתונים מדויקים איפה אפשר לטייל, איפה נכון לטייל באזור הגליל העליון, עם מידע על תיירות רלוונטית לתקופת הקורונה. הנתונים שנאספו על יד הסטודנטים “שגרירי רוטשילד” סייעו לקמפיין של משרד התיירות שהתפרסם לפני חודש ברחבי הארץ. 

עוד הקימו בתיירות “ארץ הגליל” בשיתוף בית ספר שדה “קשת יהונתן” מרכז מידע טלפוני חינמי עם אנשי מקצוע מענף התיירות,שמקבלים פניות לתיירות באזור, ומתאימים לנופשים חבילות טיול עם מסלולי טיול מותאמים לפי צרכים אישיים ולפי תקציב, מסעדות, מזג אוירועוד מגוון מידע רלוונטי למטיילים. מרכז מידע און ליין עדכני ומתאים לנופשים חבילות תיירות מותאמות אישית. טלפון מוקד המידע: 073-757-7572. לינק לאתר המידע “תור גליל”: https://www.tourgalil.co.il/ .

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn