קשרים אקדמיים בינלאומיים באקדמית תל חי: החוג ללימודי מזרח אסיה עם טיוואן

בשבוע שעבר נערך במכללה האקדמית תל חי יום עיון מיוחד שהוקדש ליחסים בין ישראל למדינות מזרח אסיה. במסגרת יום העיון אירחה המכללה את ראש הנציגות הכלכלית והתרבותית של טאיפיי (טיוואן) בתל-אביב, הגב’ יא-פינג לי.

צילום: המכללה האקדמית תל חי

הגב’ לי נפגשה עם נציגי הנהלת המכללה ודנה בדרכים להמשך הפיתוח של לימודי אסיה במכללה והמשך הענקת מלגות ללימוד השפה הסינית ולימודי תואר שני לסטודנטים ובוגרים של המכללה. ראש הנציגות הייתה אורחת הכבוד באירוע אקדמי בהשתתפות פרופסור אהרן שי, מומחה מוביל לסין המודרנית ורקטור שלעבר של אוניברסיטת תל-אביב.

פרופסור שי הוא מוותיקי החוקרים של אסיה בישראל. לפני כ -20 שנים הוא הקים את החוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב. ספריו אודות ההיסטוריה של סין המודרנית מהווים חומר לימוד מרכזי עבור דור של תלמידים וחוקרים של סין בישראל. פרופסור שי הרצה על יחסי ישראל – סין – טאיוון, על הדמיון והשוני ביחסן של מדינות אלה לישראל, ועל המורכבות של משולש היחסים ביניהן. אחריו הרצתה ד”ר תמר אריאלי, מהחוג ללימודים רב תחומיים במכללה. ד”ר אריאלי שמלמדת במקבץ פוליטיקה וממשל על יישוב סכסוכים באזורנו, הציגה ניתוח מרתק של גישתה של סין כלפי קשרי מסחר ודיפלומטיה עם מדינות המזרח התיכון.

באירוע נפרד, פרופסור שי הרצה בפני תלמידי החוג ללימודי מזרח אסיה ותלמידי החוג ללימודים רב תחומיים, על יחסי ישראל וסין בעבר ובהווה. בהרצאה ובדיון שבעקבותיה פרופסור שי חלק עם הנוכחים את הערכותיו לגבי מה שעשוי להתרחש באזור בעתיד. זאת היתה הרצאה קצבית ומרתקת שכרכה יחד, באופן מעניין ומעורר מחשבה, תכנים מרכזיים הנלמדים בחוג ללימודי מזרח אסיה בתל-חי, כגון מלחמות האופיום, הסערות הפוליטיות והצבאיות שעברו על סין במאה וחמישים השנים האחרונות, ההיסטוריה של דרך המשי בעידן המודרני, ההתעצמות של סין בעידן הנוכחי והתחרות הגוברת בין סין לבין ארה”ב. ההרצאה מפי מומחה מוביל בתחום, הייתה הזדמנות מצוינת להתוודע להקשרים האקטואליים של התכנים הנלמדים בחוג ללימודי מזרח אסיה במכללה.

“אירוע מסוג זה, המשלב חוקרים מן השורה הראשונה עם אורחים בכירים מן הזירה הדיפלומטית של אסיה הותירו אותנו עם טעם לעוד ואנו מצפים בקוצר רוח להזדמנות הבאה” מסכמת ד”ר סופיה כץ, מהחוג ללימודי מזרח אסיה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn