צילום: מועצה מקומית ראש פינה

שיא במתיחות בין המועצות המקומיות ראש פינה וחצור הגלילית שהחלה בחקר גבולות והגיעה לשיאה בהעברת תשלום הארנונה בסך חצי מיליון שקלים ממגדלי המים מחצור הגלילית לראש פינה. בעקבות כך, ראש מועצה מקומית ראש פינה, מוטי חטיאל קורא להרגעת הרוחות, ואומר כי, חצור הגלילית לא זקוקים לשטחים של ראש פינה להתפתחותם. בחצור הגלילית זועמים ודורשים שתשלום הארנונה יוחזר וטוענים כי, החלטה זו ממחישה את חוסר הצדק בין הרשויות.

כאמור, לאחרונה הוחלט במשרד הפנים כי, תשלום הארנונה מחברת מקורות על מגדלי המים בסך חצי מיליון שקלים יעבור מחצור הגלילית לראש פינה. החלטה שהביאה לחילופי האשמות בין הרשויות. בעקבות כך, ראש מועצה מקומית ראש פינה, מוטי חטיאל קורא להרגעת הרוחות בין חצור הגלילית לראש פינה. לטענת חטיאל, חצור הגלילית לא זקוקה לשטחים מראש פינה. “אם חצור הגלילית יבדקו טוב הם יגלו שיש להם שטחים ופוטנציאל למגורים ומסחר לחמישים שנה קדימה, בלי דונם נוסף מראש פינה”. עוד הוסיף חטיאל כי, “אנחנו חיים באזור קטן וראש פינה היא מרכז התנועה, הבילוי והשירותים של כל תושבי היישובים השכנים. חבל לנסות ולערער את האיזון שקיים כאן באמצעות קמפיינים וגרירה למלחמות מיותרות”.

כזכור השיא במתיחות בין הרשויות הגיע לפני מספר ימים לאחר שבמשרד הפנים החליטו בהליך גישור שנערך בין הרשויות כי, הארנונה מחברת מקורות בסך חצי מיליון שקלים ממגדלי המים בחצור הגלילית תעבור למועצה מקומית ראש פינה. לטענת מועצה מקומית ראש פינה, שטח השיפוט של מגדלי המים נמצא בתחום המוניציפאלי של ראש פינה ולכן דמי הארנונה של חברת ‘מקורות’ שייכים לראש פינה. בחצור הגלילית מסרבים לקבל את החלטה להעברת הארנונה ודורשים להחזיר לידם את הכנסות הארנונה ממגדלי המים המספקים מים לחצור הגלילית. ארנונה ששולמה עד היום לטענתם למועצה מקומית חצור הגלילית.

לטענת מועצה מקומית חצור הגלילית חברת ‘מקורות’ שילמה את הארנונה עבור מגדלי המים לחצור הגלילית כאשר לאחרונה במועצה מקומית ראש פינה הבחינו במפות כי, המגדלים נמצאים בשטחה המוניציפאלי של ראש פינה שפנו למשרד הפנים שהחליטו בהתאם למיקומם של מגדלי המים בשטח המוניציפלי של ראש פינה כי, תשלום הארנונה מהמגדלים יועבר לראש פינה. 

בחצור הגלילית זועמים על ההחלטה ואומרים כי, השיוך של המגדלים לראש פינה הינה טעות אנוש וחוסר תשומת לב הפוגעת בהכנסות המועצה ובתושבי חצור הגלילית. עוד טענו כי, “לא ייתכן שמגדלי המים יספקו מים לחצור הגלילית, הגישה אליהם תהיה רק מחצור הגלילית, את הרעש שלהם יסבלו תושבי חצור הגלילית וההכנסה תלך לראש פינה. זה חלק נוסף שממחיש את חוסר הצדק, את חוסר היכולת של ראש פינה לחלוק עם שכנותיה והגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה סדר וצדק שיתקן עוול היסטורי”.

ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה: “מקרה זה ממחיש בצורה בהירה את הסיבה בגינה יצאנו למאבק לצדק חלוקתי בחלוקת השטחים ובחלוקת ההכנסות מנכסי מדינה. תושבי חצור הגלילית היקרים, מגדלי המים והארנונה בגינם ישובו לחצור הגלילית בתום תהליך זה, יחד נעשה צדק חלוקתי”.

ראש מועצה מקומית ראש פינה, מוטי חטיאל: ״חבל שראש מועצת חצור שמעון סויסה מנסה לפגוע במרקם השכנות של תושבי ראש פינה וחצור וממשיך לפרסם מצגות שווא ונתונים כוזבים, במקום לפעול לקידום הנכסים שכבר קיבל מראש פינה בעבר. במסגרת הרצון שלנו להמשיך ולשמור על מאזן תקציב המועצה לרווחת התושבים במושבה, אנו פועלים למיצוי זכויות הישוב במסגרת החוק. חלק מהעיוותים שנמצאו הם תשלום ארנונה של חברת ׳מקורות׳ למועצה מקומית חצור, שלא כדין. פעלנו לשינוי העיוות ואכן, משרד הפנים קבע כי, תשלום הארנונה במקרה של ‘מקורות’ יועבר לראש פינה. צר לי שראש מועצת חצור, שמעון סויסה, בוחר להמשיך ולפרסם מצגי שווא, שתכליתם לנסות ולזכות בחשיפה תקשורתית, תוך שהוא מטעה את התושבים שלו ואת האזור כולו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn