שחר דדון, תלמידת כיתה י”א בתיכון “דנציגר”, מוציאה לרדיו סינגל ראשון ממש בימים אלו בשם “תשוב עם הרוח”, שהופק על ידי אבי גוטמן, המפיק שעבד עם אייל גולן ושרית חדד. את הפקת הסינגל קיבלה במתנה לאחר שזכתה בתחרות “הקול הבא”, אליה הגיעה לגמרי במקרה לאחר שאמה שכנעה אותה להשתתף. בראיון למידע 8 מספרת שחר על החלומות להתפרנס ממוזיקה (“אני רוצה לקום בבוקר ולשיר”), על העבודה עם המפיק של אייל גולן (“פתאום הרגשתי שאני חלק מהתעשייה הזאת”) ועל עדן בן זקן (“היא ממש מודל לחיקוי בשבילי”).

 

שירי פריאנט

 

לאחר ההצלחה העצומה של יקירת קרית שמונה, עדן בן זקן, נראה שיותר ויותר זמרות צעירות פורצות קדימה. שחר דדון היא אחת מהן. טרם מלאו לה 17 אביבים וכבר הסינגל הראשון שלה רואה אור בימים אלה. אבל שחר לא נותנת לזה להפריע לה בלימודיה בתיכון “דנציגר” ויש לה תוכניות רבות לעתיד.

 

“עדיין מתרגשת לפני כל הופעה”

 

שחר דדון היא בת שלישית להוריה אלי, שעובד בקיבוץ דן, ונוגה, שעובדת כאשת שיווק במחצבות כפר גלעדי. היא נולדה וגדלה בקרית שמונה עם עוד שלושה אחים. האח הבכור, סתיו (26), עוסק בהפקות אירועים, טל (22), שהשתחרר לא מזמן מהצבא, מתגורר בימים אלו בארצות הברית, ואחותה הקטנה מאיה (11) הולכת בעקבותיה בתחום השירה. “כולם במשפחה שלי אוהבים לשיר, אני פשוט היחידה שלקחה את זה צעד אחד קדימה. אחותי הקטנה שרה מדהים ואני כבר רואה שהיא תמשיך בעקבותיי”, אומרת שחר.

 

שחר, תלמידת כתה י”א, אשר לומדת בתיכון “דנציגר” שבקרית שמונה במגמת ביולוגיה וערבית, הוציאה בימים אלו סינגל ראשון ומקצועי בשם “תשוב עם הרוח”, אשר הופק על ידי אבי גוטמן, מפיק ומלחין בעל שם מכובד בתעשיית המוזיקה הישראלית. את ההפקה לסינגל הראשון, קיבלה שחר במתנה כאשר זכתה בתחרות השירה “הקול הבא”, אשר התקיימה בקניון נחמיה, אך זו לא הייתה הפעם הראשונה ששחר עמדה על במה.

 

שחר זוכרת את עצמה שרה מגיל צעיר מאוד. עוד כשהייתה בגן היא אהבה לשיר וחלמה להיות זמרת. היא מספרת שהיא שרה לעצמה מול המראה ולא רצתה לספר לאף אחד על החלום שלה להצליח. “זה היה בגדר חלום, משהו שדמיינתי אותו אצלי בראש. רק כשלמדתי בבית הספר היסודי “מצודות”, הצטרפתי, כמו כולם, למקהלת בית הספר”, היא מספרת. “המורה גילתה את הכישרון שלי והעבירה לי שיעורים לפיתוח קול. בגיל 12 כבר החלטתי לקחת את זה רמה אחת קדימה, ונרשמתי לשיעורי פיתוח קול מחוץ לספסל הלימודים אצל המורה אולגה לוי. במשך שלוש שנים הקפדתי על שיעורי פיתוח הקול שתרמו לי מאוד. במהלך אותה תקופה, הפכתי להיות סולנית בחבורת הזמר קרית שמונה והופענו באירועים, טקסים מול מכובדים, אנשי צבא ומדינאים בעיר. הופענו בעיקר בטקסי זיכרון, טקס יום השואה, מסיבות יום העצמאות וכו’. רוב ההופעות התקיימו בעיר, אבל חלקן מחוץ לקרית שמונה. הופעתי על כל סוגי הבמות- מהקטנות ביותר ועד לגדולות. לקחתי המון מהתקופה שלי עם הלהקה. כל הניסיון שיש לי היום הגיע מהלהקה ומהמקהלה. אני זוכרת שרק התחלתי להופיע, הייתי ממש חסרת ביטחון. היום אני עדיין מתרגשת לפני כל הופעה, אבל זה עובר לי אחרי השיר הראשון”.

 

בקיץ שעבר, השתתפה שחר בתחרות “הקול הבא” בהפקת קניון נחמיה שבקרית שמונה, שם זכתה במקום הראשון ובהפקת הסינגל הראשון שלה. אך לתחרות, שחר בכלל לא חשבה ללכת. “ראיתי את הפירסומים על התחרות”, מספרת שחר, “אבל בכלל לא חשבתי להירשם. אמא שלי ניסתה לשכנע אותי ללכת. כששמעתי שהזוכה מקבל הפקת סינגל ראשון, החלטתי לנסות את מזלי ומקסימום ללכת על זה בשביל ההנאה. הייתה לי הרגשה שאני אתקדם בתחרות. עברתי שלב ועוד שלב ולבסוף זכיתי. לא האמנתי שאזכה וזה היה כיף גדול. מאוד שמחתי”.

 

“אני רעבה להצלחה”

 

לאחר הזכייה התחילה שחר לעבוד מול אבי גוטמן, מפיק מוזיקלי של גדולי הזמרים. כבר 10 שנים שעובד אבי במקצוע, בז’אנר הים-תיכוני מזרחי, והוא אחראי לשירים “על חבל דק” של אייל גולן, “בא לי” של שרית חדד, “חלמתי” של משה פרץ ועוד זמרים רבים וטובים.

 

“אבי היה שופט בתחרות והוא בעצם בחר בי”, אומרת שחר. “העבודה איתו הייתה שונה, הרגשתי מה זה לעבוד עם מלחין ומפיק ברמה גבוהה, כזה שעובד עם מיטב הזמרים בארץ ומיטב הנגנים. בשיר שלי ניגנו אבי סינגולדה, שמנגן עם שלמה ארצי, אשר פדי, אבי יפרח. שמות שרק יכולתי לחלום לעבוד איתם. שמעתי איך הוא מדבר עם הנגנים, איך הוא עובד, פתאום הרגשתי שאני חלק מהתעשייה הזאת. חיכיתי לזה כל כך הרבה זמן והייתי שמחה מאוד שזה הגיע. אני אוהבת להופיע, יש בי רצון עז ואני רעבה להצלחה, כך שאני מאושרת שזה קורה”.

 

גוטמן הלחין את השיר של שחר, אשר נכתב על ידי ניסים מרי, ועשה עבורה את כל העבודה האומנותית. העבודה על הסינגל נמשכה קרוב לחצי שנה. עבודה קשה שכללה חזרות, סקיצות לפני הקלטה, סשן הקלטות, צילומים ועוד. לאחר שהושלמו הקלטות הסינגל, ממש לאחרונה, השבוע יצא לרדיו שיר הבכורה של שחר.

 

קולה של שחר מאופיין בגוון קול מיוחד, נקי ורך. סגנון שירה מעורב בנגיעות ממוסיקת פופ, ים תיכוני, רוק ומיקס ישראלי. שחר אומרת כי למרות ההערכה שלה לתחנות הרדיו, “היום החשיפה העיקרית של זמרים בתחילת דרכם נעשית ברשתות החברתיות וברשת. מאוד חשוב לי להצליח ולזכות באהדת הקהל”, אומרת שחר. “החשיפה שנעשית דרך הפייסבוק, יו-טיוב וכל הרשתות החברתיות, תגיע להרבה יותר אנשים. היום שומעים הכל ביו-טיוב, שומעים מוזיקה בנייד, פחות שומעים רדיו. זה מה שחשוב לי בסופו של דבר, שהשיר יגיע לכמה שיותר אנשים.”

 

שחר דדון. צילום יניר סלע

 

חולמת על ריאליטי ועידן רייכל

 

כיום מופיעה שחר באירועים פרטיים, בהיכל התרבות בעיר ובמהלך השנה האחרונה החלה להופיע בחתונות- בחופות, ובסלואו. שחר אומרת שעדיין אין לה מנהל ואת רוב העבודה מבצעים הוריה בנחישות ובמסירות. “זה משהו חדש שעדיין אין לי מושג בו, כל עניין שיווק השיר. בינתיים זה נופל עלינו, אבל אנחנו מקבלים המון פרגון ותמיכה, גם מחברים, חברות, קרובי משפחה ואנשים בעיר שעוזרים”.

 

 

השיר שלך מדבר על פרידה ואהבה נכזבת. בגילך הצעיר יכולת להתחבר אליו?

 

“כשאני שרה שיר, אני מדמיינת את המילים, מתחברת לתוכן השיר ולמקרה שמסופר בו. ככה זה עם כל השירים שאני שרה. אני רוצה בעתיד לכתוב בעצמי, אבל טרם עשיתי זאת. לשיר הזה התחברתי מאוד, לא מתוך ניסיון, אלא כי הצלחתי לקרב אותו אליי”.

 

 

לאחר הזכייה, תרצי להשתתף גם בתחרויות שירה בטלוויזיה?

 

“אני חושבת על זה המון בזמן האחרון. עד עכשיו הייתי צעירה מדי בשביל להשתתף בריאליטי, ולא רציתי ללכת לפני שאני מרגישה שאני מוכנה לזה. היום אני מרגישה בשלה ושוקלת את העניין ברצינות”.

 

 

בקיץ הקרוב תיגש שחר לצו ראשון. היא מקווה לשיר בלהקה צבאית, למרות שהיא יודעת שקשה מאוד להתקבל. “השירה גורמת לי אושר גדול. אני רוצה לקום בבוקר ולשיר. אני אוהבת לשיר, אוהבת להופיע ושואפת לעשות את זה מדי יום ביומו. להתפרנס מזה, לחיות מזה בכבוד”, היא אומרת.

 

 

איך את מסתדרת עם שילוב השירה והלימודים?

 

“כרגע אני מצליחה לשלב בין השניים, הקושי לא מורגש. אני מתנהלת כרגיל ושום דבר לא השתנה. המורים כבר מכירים אותי כ’ילדת הטקסים’ ושמעו על הסינגל. החברות שלי מאוד מפרגנות ועוזרות לי להפיץ את השיר, ככה שאין יותר מדי שינוי”.

 

 

ההשוואה לעדן בן זקן מתבקשת, ושחר, שמעריכה את עדן מאוד, ממהרת לציין שהסגנון שלהן טיפה שונה. “אני שרה בסגנון אחר, אני מרגישה שיש לי נגיעות קצת מכל ז’אנר. אני מגדירה את עצמי כזמרת ישראלית אבל בסגנון חדש. אני מאוד מתחברת, למשל, לעידן רייכל וממש אשמח לשתף איתו פעולה בעתיד, זה ממש חלום בשבילי”.

 

 

יצא לך לפגוש את עדן?

 

“כן. ממש אחרי שהשתתפה בתוכנית ולפני שיצא לה סינגל. הופעתי בטקס יום העצמאות וגם היא הייתה שם. נפגשנו מאחורי הקלעים והתחלנו לשיר ביחד. היא ממש חמודה ואני לא חושבת שיש עוד זמרת שהצליחה כל כך מהר כמו שהיא הצליחה. היא ממש מודל לחיקוי בשבילי.”

 

 

את רואה את עצמך, כמוה, עוברת למרכז?

 

“הרבה אומנים עוברים מהפריפריה למרכז וזה מוצדק. עובדה שאף זמר לא מתגורר פה ומצליח. אנחנו ממש רחוקים פיזית מהתעשייה וזה קשה מאוד להצליח מכאן. מי שרוצה להיות בתוך זה, חייב להיות קרוב לזה.”

 

 

מה הציפיות מהסינגל החדש?

 

“בעיקר אני מצפה שהוא יגיע לכמה שיותר מאזינים. זה קשה מאוד כי זה סינגל ראשון ועדיין לא מכירים אותי כל כך, אבל רוצה שהוא יצליח. הפרסום לא חשוב לי, זה רק מתלווה להצלחה. אני פשוט רוצה להגיע למצב שאני עוסקת רק בשירה. שאנשים ישמעו את השירים שלי, יאהבו אותם, יתחברו אליהם. אני רוצה לעבוד על אלבום בעתיד, אבל זה קצת יותר מסובך. זה לא כמו להוציא שיר אחד. זה הרבה מעבר. זה יחסי ציבור, הפצה, צילומים ומערך שלם. יש לי חלומות להופיע מול קהל גדול, יש לי הרבה חלומות. אבל מה שצריך לקרות, יקרה בזמן הנכון. אני רק בהתחלה”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn