מגדל צדק
צילום: דניאל דהצ’זרה

רשות הטבע והגנים עם פעילויות לכבוד חג הפורים בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע ברחבי הארץ

פורים זו הזדמנות מצוינת לשבור שגרה, במקום לבלות את החג כפי שאתם עושים מדי שנה ויוצאים מחופשים אל מגוון אתרי הטבע והמורשת, שבהם ימתינו לכם פעילויות בלתי נשכחות ברוח החג. תוכלו להצטרף ליוזמה ייחודית של רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה, בהשתתפות השרה להגנת הסביבה עידית סילמן לקריאת מגילת אסתר בגנים לאומיים ובשמורות הטבע: גמלא, מצדה, ציפורי וחמת טבריה ולהשתתף באחת מהפעילויות הרבות מצפון ועד דרום לרגל חודש שמירת הטבע.

שושן פורים בשמורת טבע גמלא.
צילום: נעמה מנספלד

אז מה מחכה לכם? פעילות חווייתית במיוחד היא “מִשֶּׁנִּכְנַס אַדָּר מַרְבִּין בְּשִׂמְחָה” בחגיגה של מסיכות ותחפושות בגן לאומי חמת טבריה שתביא אתכם. בגן לאומי בית אלפא תתקיים פעילות מיוחדת להכנת מסכות מאבני פסיפס צבעוני וססגוני (בתשלום סמלי של 10 ₪). תוכלו להתנסות בכתיבת כתב עברי קדום ולשחק במשחק גלגל המזלות. בגן לאומי מגדל צדק תוכלו לצאת לסיורי פריחה ולהיחשף להיסטוריה של המצודה הצלבנית המרהיבה ולנוף הצופה אל עבר גוש דן ובגן לאומי אפולוניה תוכלו להצטרף למורי הדרך לסיור מונגש וללכת על השביל שעל מצוק הכורכר ולהתרשם מהפריחה האביבית הצובעת את האתר בגווני כחול, סגול וורוד. בשמורת טבע חי בר כרמל, כחלק מחודש שמירת הטבע תוכלו לקחת חלק פעיל בהשבת בעלי חיים לטבע, לשמוע את הסיפורים על שמירת חיות הבר ולהכיר את המטפלים המסורים, הפקחים והמתנדבים או לצאת לסיור פריחה בעקבות האירוס הנצרתי בגן לאומי ציפורי, להכיר את גן המקלט לצמחים בסכנת הכחדה ולפגוש צמחים נדירים.

אייל הכרמל בחי בר כרמל
צילום: דותן רותם רשות הטבע והגנים
גן לאומי ציפורי
צילום: מנו גרינשפן

כמו כן, תוכלו להכיר את בית הגידול הייחודי של מינים רבים של צמחים וחיות בר בשמורת טבע עינות צוקים, לצאת לסיור צפרות אל ציפורי המדבר בגן לאומי עין עבדת בו תוכלו להכיר את הנשר הענק והמאמצים להגן עליו, את הזנבן ואת שחור הזנב או לבקר בישוב הקדום בגן לאומי ממשית ולהכיר את נתיב דרכי הבשמים העתיקות. אם תרצו בכל זאת להרחיב ולהכיר את המגוון הביולוגי בישראל שווה שתבקרו בשמורת הטבע החולה שהיא בית גידול מיימי מרשים ומסקרן השופע במגוון עופות נודדים.

אור כהן, מ”מ מנהל אגף שיווק ברשות הטבע והגנים: “איזה כיף יהיה לפגוש בחג הפורים את הילדים והמבקרים מגיעים ליהנות מהטבע במהלך החג לצד מזג אוויר נעים ונוח. לצד אירועי החג המסורתיים, ביקור בטבע הישראלי יעניק חוויה בלתי נשכחת שתעשיר את עולמכם ותספק חוויה מעשירה לכל המשפחה. רשות הטבע והגנים ערוכה לקבל את המטיילות והמטיילים הרבים, זכרו להקפיד על הליכה במסלולים המסומנים, נעלו נעליי הליכה נוחות, והצטיידו במים וכובע כדי לטייל בטוח, וכמובן אספו אחריכם את הפסולת ושמרו על הטבע שלנו נקי. חג פורים שמח לכולם”.

מידע נוסף על הימים ושעות הפעילות של האתרים ברשות הטבע והגנים והרשמה ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים. הרשמה מראש מבטיחה לנרשמים כניסה לאתרים. https://www.parks.org.il/category/purim2023/

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn