חבר המועצה יורם מלול הגיש שאילתה לראש העיר אביחי שטרן בנושא. בחודש פברואר שנת 2019 הודיעה רשת ‘דרכא’ כי היא מסיימת את חוזה ההתקשרות עם עיריית קריית שמונה לאחר שהבינו ב’דרכא’ כי העירייה מעוניינים בסיום החוזה. בשאילתה שהגיש חבר המועצה מלול נטען כי רשת התיכונים ‘דרכא’ שהייתה בעיצומו של תהליך לחיזוק מבנים ושיפוץ נרחב של בית הספר עצרה את המשך התקציב. מנכ”ל עיריית קריית שמונה יורם ביטון טען בעבר כי החוב לרשת ‘דרכא’ עומד על מיליון ו – 700 אלף ש”ח.

מאת דנה אלימלך

צילום: מידע 8

חבר המועצה מלול בשאילתה לראש העיר שטרן ביקש לדעת מדוע הופסקה הזרמת כספים רבים הנאמדים מעל 2 מיליון ש”ח, וכוונת העירייה להמשך עבודות החיזוק והשיפוץ בבית הספר. מלול מעלה טענות ואומר כי אולי הסכסוך הידוע עם רשת ‘דרכא’ הוא שהוביל אל מהלך של סיום חוזה ההתקשרות עם הרשת.
מלול ציין בשאילתה כי הוא ביקר השבוע בבית ספר ‘דנציגר’ והתרשם לטובה מעבודות החיזוקים והשיפוצים הנרחבים שבוצעו בבית הספר, ובמיוחד מהמבנה החדש שהוקם על ידי רשת תיכוני ‘דרכא’ שמשמש למגוון שימושים בבית הספר, כמו כיתות אנגלית, כיתות מתמטיקה ומחשבים, עריכת סרטים ועוד מגוון תכנים. מלול אמר כי נעשו עבודות שיפוץ בחצי מכיתות בית הספר והופסקו העבודות בחצי השני של בית הספר. עוד התייחס מלול לתקציב החיזוקים למבנה בתיכון ‘דנציגר’ שניתן על ידי המדינה, ותקציב השיפוץ לבית ספר שניתן על ידי תורמים מחו”ל לרשת ‘דרכא’ שעצרה את תמיכתה להמשך עבודות השיפוץ. בשאילתה מבקש מלול לקבל התייחסות להפסקת העבודות בבית ספר תיכון דנציגר’, והאם להפסקת העבודות יש קשר למכרז חדש שהעירייה אמורה לקיים בקרוב עם מפעיל חדש ותהה על חוקיות היציאה למכרז חדש ועל האפשרות להאריך את החוזה מול רשת ‘דרכא’. ואמר כי לאור החלטות העירייה, נדרש לדעת מתי מתקיים מכרז חדש למפעיל לרשת התיכונים, והאם הפסקת העבודות בחיזוק המבנים ושיפוץ בית הספר מעוגן בחוזה של העירייה מול רשת ‘דרכא’.
חבר מועצת העיר יורם מלול: “עדיין לא קיבלתי מענה לשאילתה ששלחתי אל ראש העירייה, יחד עם זאת איני יכול להשתחרר מהתחושה שהמהלכים מול רשת ‘דרכא’ נעשו ללא מחשבה יתרה, והאמירות נגד רשת ‘דרכא’ לפני תקופת הבחירות וגם לאחריה היו מזיקות מאוד, כאשר הניזוקים הישירים לכך אלה תלמידי ‘דנציגר’. מילים טובות מגיעות לרשת ‘דרכא’ ולמנהלת ‘דנציגר’ הגב’ חניתה מעוז על השיפוץ הנרחב ועל הוספת המבנה המרשים והכה חשוב עבור תלמידי ‘דנציגר’ שמקבלים מעטפת מרשימה ותנאים מצוינים להצלחה”.
מעיריית קריית שמונה נמסר: “אנחנו מעריכים את העבודה של ‘דרכא’ ועובדים איתם בשיתוף פעולה מלא. באופן טבעי במכרז לא ניתן להבטיח שהם יזכו. יש קריטריונים ברורים על פי חוזר מנכ”ל משרד החינוך ומשרד הפנים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn