טור המוזיקה של מידע 8 / מאת אריק “חוש” מלאכי.

צילום: דרור מילר סטודיו

בנעוריהם, בילו שלושה אחים ממשפחת פולוויל את רוב זמנם בנסיעות סביב דרום ארצות הברית, בטנסי ואוקלהומה. הלהקה הוקמה כשבן דודם של שלושת האחים פולוויל, מת’יו, שניגן על גיטרה התבקש להצטרף ללהקה ביחד עם ג’ארד, אחיהם הצעיר שהצטרף כבסיסט, למרות שמעולם לא ניגן על בס לפני כן, ולמד בעצמו לנגן על בס חודש לפני הקלטת אלבומה הראשון של הלהקה, והוכיח לכולם שאין דבר העומד בפני הרצון.

בתחילת דרכם בנאשוויל (טנסי, ארה”ב) הם פגשו את כותב השירים אנג’לו פטרגליה, שעזר להם לחדד את כישורי הכתיבה שלהם, וחשף אותם להשפעות מוזיקליות כמו  ‘Thin Layzi’, ‘הרולינג סטונז’ ובמיוחד ללהקת ‘הקלאש’. גבירותיי ורבותיי – קינגס אוף ליאון.

בסימן אוקטובר, אנחנו מדלגים היישר לאלבומם ה-5 “Come Around Sundown””, שהיווה סימן דרך עבור הלהקה, שנתיים אחרי ההצלחה העולמית עם שני הלהיטים  Use Somebody” ” וSex on Fire” “, שירים שהפכו לסימן ההיכר של הלהקה בעולם ולפרסומה, בעיקר בארצנו הקטנה בה מעטים הכירו את הלהקה לפני צאתם של שירים אלה.

האלבום ראה אור באוקטובר 2010, עם חשש גדול מסימפטום הכישלון שאחרי האלבום המצליח הראשון. כישלון לא בא אז בחשבון, ומעבר לתהליך המאוד מחייב והמלחיץ שכל אמן או להקה מצליחים חווים אותו, ובמובנים רבים הכריע כי “קינגס אוף ליאון” לא התפרקו.

האלבום הגיע למקום הראשון במצעדי האלבומים באוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, קנדה, גרמניה, אירלנד, שווייץ ובאנגליה, ודורג במקום ה-18 במצעד “האלבומים הטובים ביותר לשנת2010 ” של מגזין הרולינג סטון, והיה מועמד לפרס גראמי בקטגוריית “אלבום הרוק הטוב ביותר” בטקס הגראמי ה-54.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn