המכללה הקדמית תל חי

המכון לאמנויות תל חי מזמין לאירוע הפתיחה החגיגי של התערוכה הָיֹה יִהְיֶה – אמנים משוחחים עם ארכיאולוגיה בהשתתפות האמנים. התערוכה תתקיים היום  שלישי, 8.3.2022 , בשעה 16:00, בגלריית “הצד השני”, בקמפוס מזרח של המכללה האקדמית תל חי. את התערוכה אצרו מיכל שכנאי יעקבי ותלמידות שנה ג’ במכון לאמנויות תל חי.

המכללה הקדמית תל חי

בתערוכה זו מציגים עשרה אמנים ואמניות רובם מאזור הצפון: סימה מאיר, יאיר גרבוז, ורדה יתום, אורית סימן טוב, אילה צור, רות פתיר, יערה ארזי,  יעל בלבן, מיקי צדיק ודור מאור. יצירתם מכילה מדיות שונות: צילום, פיסול, ציור ועוד. ניחוחות העבר שזורים בה יחד עם אמנות עכשווית שמזמינה לצאת למסע בזמן ובמחשבה. לחוות לו במעט את עולמן של התרבויות הקדומות אל מול השאלה, מה נותיר כאן אחרינו?

בשנים האחרונות מובילה המכללה האקדמית תל חי פרויקט ייחודי שכולל שימור ותצוגת קבע של ממצאים ארכיאולוגיים מהאתר חורבת עומרית השוכן למרגלות הגולן. הארכיאולוגים מסכימים שהמקדש ששרידיו נמצאו בעומרית הוקם בתקופת הורדוס לפני יותר מאלפיים שנה. מספר ממצאים כבר הוצבו בספריית המכללה וברחבת הכניסה אליה. בתחילת השנה הושלמה הקמת חלקו השלישי של הפרויקט בסמיכות לגלריה זאת. 


שיח עם שדה הארכיאולוגיה היה מנת חלקם של דורות רבים של אמנים. בתקופה הרומנטית של תחילת המאה ה-19 והמסעות הקולוניאליסטים אמנים ציירו אתרים ארכיאולוגיים כחלק מגילוי והשתאות מהזוהר של תרבויות עבר וההילה עטופת המסתורין של הממצאים. לעומתם, האמנים העכשוויים נוקטים גישות חתרניות אירוניות וביקורתיות אל מול הארכיאולוגיה ומשתמשים בה כאמצעי לעסוק בנושאים אקטואליים ועכשוויים.

תערוכה זו אינה תערוכה ארכיאולוגית אלא תערוכת אמנות אשר באה לבחון באלו אופנים מתייחסים אמנים עכשוויים בעבודותיהם לארכיאולוגיה ומה היא משרתת עבורם. המתח שנוצר בין אמנות לארכיאולוגיה מעלה סימני שאלה רבים, והעיסוק בעבר משליך כמובן גם על ההווה ועל העתיד.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn