אירוע השקה חגיגי לתערוכה: “ליילה – פנים ביזנטיות, גוף מזרחי וחשיבה מערבית”  יתקיים במכללה האקדמית תל-חי 13/7/22 בשעה 18:00.

בימים אלה, הוקמה בספריית המכללה האקדמית תל-חי תערוכת קבע המציגה אוסף ייחודי שכולל  למעלה מ- 70 יצירות רישום, ציור ופיסול של מיטב אמני ואמניות הארץ, ומהווה תיעוד נדיר של שדה האמנות הישראלית. 

לכל היצירות המוצגות נושא משותף- ליילה שוורץ, שפעלה במשך כחמישים שנה כמודל עירום, בעלת גישה אקטיבית למעשה האמנות. ליילה מעולם לא ביקשה תשלום עבור היותה מודליסטית, במקום זאת ביקשה חלק מעבודות האמנות שיצרו האמנים, כך נוצר אוסף ייחודי זה המתעד את דמותה מנקודות מבט מגוונות, בקו, בצבע ובחומר.

בין האמנים והאמניות המציגים והמציגות : מנשה קדישמן, יגאל תומרקין, חנוך פיבן, יאיר גרבוז, ישעיהו שמיר, רפי  לביא, אורי רייזמן,  איברהים נובני, מאירה שמש, בתיה לישנסקי, ידיד רובין, יחיאל סגל, מאיה כהן-לוי, אירה ראוכוורגר, אנטון בידרמן, יוסף הירש, אוזיאש הופשטטר, עופר ללוש, טניה פרמינגר, ז’אק ז’אנו, חוני המעגל, עטרה בן פורת ועוד.

אז מה למוסד חינוכי, אקדמי ולאוסף אמנות נדיר? 

ד”ר גל שחר מנהלת המכון לאמנויות בתל-חי מסבירה שמבחינת המכללה האקדמית תל-חי, יצירת הזדמנויות לחשיפה עם שדה האמנות, היא חלק ממימוש חזון רחב שהחל כבר באישור פתיחת גלריה “הצד השני” שממוקמת בליבו של קמפוס מזרח. זהו מרחב פתוח מבחירה, להבדיל מקובייה מוזיאלית ולבנה, שמזמן אליו תנועה רוחשת של אלפי סטודנטים ביום, שמייצגים מגזרים שונים באוכלוסייה.

בדומה לפעילות הגלריה, שמבקשת לפרוס את שדה האמנות גם בפני מבקרים אקראיים שחוצים את המרחב, אוסף ליילה שוורץ מבקש להציג את עצמו גם ואולי בעיקר בפני מי שעבר, נעצר, הביט..  לפתות אותו לשיח על אמנות, שהוא תמיד גם שיח על זהות, סבלנות ועל מגוון נקודות מבט”. 

מתוך הבנה שבמציאות יומיומית של תעדוף וצמצום משאבים, מצטמצם גם מקומה של האמנות בחברה ובחינוך ואיתה מצטמצמים גם צרכי הפרט לביטוי עצמי וליצירתיות, שסיפוקם חיוני לעידוד תחושת ערך עצמי; מתוך הבנה שחסרונם של צרכים אלו מצמיח, בין השאר, חברה שחסרות בה יכולות הקבלה, ההזדהות, הסבלנות ומכאן שגואה בה האלימות; מקדמת המכללה האקדמית תל-חי בברכה את תפקידה החברתי-חינוכי של שפת האמנות ומדגישה את כוחה לחבר ולגשר על פערי לשון, לאום, תרבות. בהקשר זה, שיתוף הפעולה עם אוסף ליילה שוורץ, מבקש לייצר שיח שאינו מוגבל לשדה האמנות, אלא מהווה שער לשיח חברתי, חינוכי, לשיח על ערך עצמי ודימוי גוף, וכן, גם להכרות עם יוצרים שמהווים אבני דרך בשדה האמנות הישראלי, שבשנים בהן פעלה ליילה, הייתה גם ובעיקר אמנות חברתית, ולעיתים מחאתית.

מלבד המפגש עם יצירות האוסף שיתלו באזור ייעודי בספרייה האקדמית, שואפת המכללה האקדמית לייצר מפגשים פעילים וסדנאות סביב האוסף, בהשתתפות סטודנטים, תושבים  ותלמידים מהאזור ומכל הארץ, כאשר בתוך כל אלו, שזור סיפור חייה של ליילה כמקור השראה. המכללה האקדמית תל-חי תעשה ככל יכולתה להגשים את החזון של ליילה עצמה, המבקשת: “אני רוצה בית לאוסף שלי, שבו הוא יחיה”.

אירוע חגיגי להשקת התערוכה “ליילה – פנים ביזנטיות, גוף מזרחי וחשיבה מערבית” יתקיים ביום רביעי 13/7/2022 בשעה 18:00 בערב בספריית קמפוס מזרח במכללה האקדמית תל-חי. האירוע פתוח לקהל הרחב.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn