מיליון איש צפויים להשתתף בקמפיין הגברים ליום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים #תהיה_גבר

היום חל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים.

קמפיין #תהיה_גבר יושק מיד לאחר ישיבת הממשלה שתעסוק בסוגיית המאבק באלימות נגד נשים בהשתתפות ראש הממשלה והשרים.

חברת פייסבוק ישראל שותפה לקמפיין #תהיה_גבר ותזמין למעלה ממיליון גברים בישראל בחמש שפות (עברית, ערבית, רוסית, אמהרית ואנגלית) להחליף את תמונות הפרופיל שלהם, וזאת במטרה להגיע לכמה שיותר גברים מכל המגזרים, שיקחו חלק במאבק. השאיפה היא שקמפיין יהווה מודל בינלאומי למדינות נוספות בעולם, כאשר ישראל תהיה נושאת את דגל המאבק באלימות נגד נשים.

בשעה 21:00 בניין עיריית תל אביב יואר בסלוגן הקמפיין ‘תהיה גבר – גבר אמיתי לא מרים ידיים’. והשאיפה היא שבשנה הבאה מבנים מפורסמים נוספים בעולם יוארו עם סלוגן הקמפיין.

מטרת הקמפיין “תהיה גבר” היא לעורר את השיח וההבנה כי המאבק באלימות שייך לכולנו גברים ונשים כאחד. בישראל ישנן כ – 200,000  נשים במעגל האלימות וכן למעלה מחצי מיליון ילדים עדים לאלימות, ולעיתים קרובות גם כלפיהם, באופן כזה האלימות עוברת לדור הבא.

התגייסותם של גברים נגד אלימות מייצרת חזית אחידה וברורה שהמאבק באלימות הוא של כולנו ולא שייכת רק למגדר אחד או לשיח הפמיניסטי.

 

את הקמפיין יזמה, עו”ד ורד עובדיה שהנה אישה חרדית, עורכת דין לענייני משפחה ומקימת ה ‘פורום המשפטי למען נשים חרדיות’ עד לפני עשור הייתה עובדיה גננת חרדית, אשת אברך, אשר הייתה עדה עשרות פעמים לאלימות קשה כלפי נשים בסביבתה הקרובה. היא נשבעה לעצמה לשנות את המצב ופנתה ללמוד משפטים בכדי לייצג את הנשים השקופות שאין להן קול לזעוק את זעקתן. הקמפיין הנו יוזמה פרטית אזרחית אשר איננה נתמכת על ידי ארגון או קרן ציבוריים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn