בימים בהם החקלאים מתקשים להתמודד עם השינויים בשוק, ביטול מכסים, פתיחת השוק הישראלי ליבוא ועליה במחירי המים לחקלאות, גידול המנגו בישראל תופס תאוצה ומתרחב באופן משמעותי, כאשר שטחים חקלאיים רבים מוסבים לטובת גידול זה.

 

בשנה האחרונה נרשמה עלייה של כ- 20 אחוזים בשטחים המוקצים לגידול מנגו. בשלב זה מוקצים לגידול המנגו ברחבי המדינה כ- 18 אלף דונם, כשרוב הגידול מתרכז באזור סובב כינרת ועמק בית שאן.

 

מהפיכת גידול המנגו נובעת בין היתר מהתפתחות מחקרית המאפשרת הרחבה משמעותית בכמות היבול בכל דונם. אם בעבר היבול נע סביב 1.5 טון לדונם, כיום מדובר על 4-6 טון לדונם.

 

אבי מעוז, מחברת טוף מרום גולן מסביר: “לצד מחקרים בתחום ההשקיה וכו’ במחלקת המו”פ (מחקר ופיתוח) בטוף מרום גולן, בחנו את מצעי הקרקע ואבחנו, כי גידול המנגו זקוק לכמויות גדולות של ברזל. באדמה רגילה הברזל חודר לקרקע והעץ  מתקשה לשאוב אותו. לכן נבחן מצע שכולו טוף איכותי ומאוורר, המקל על העץ לצרוך את הברזל לו הוא זקוק ומאפשר יבול גדול הרבה יותר באופן  משמעותי”.

 

 

הצפי הוא, כי בעוד חודש, בסוף חודש יוני, יחל קטיף הזנים המקדימים של המנגו שהשוק המקומי אמור לספק השנה כ- 80,000 טון מנגו מזנים שונים.

 

מצע הטוף הינו חסכוני ופרקטי עבור המגדלים. בניגוד למצע קרקע רגיל אותו החקלאי צריך להחליף לעיתים קרובות, מצע הטוף משמש את החקלאי לכל החיים. כמה טוף צריך? אז המומחים מסבירים, כי תעלת ההזנה הינה בעומק של 50 ס”מ ורוחב 25 ס”מ, כ- 30 טון טוף לדונם.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn