תוכנית סיבסוד הצהרונים גררה מבול שאלות מצד הורים וממלאי תפקידים בקיבוצים.

 

מועצה אזורית הגליל העליון השיבה: “קיבוצי הגליל העליון אינם עומדים בקריטריונים של תכנית הצהרונים החדשה ‘ניצנים’, אך נהנים מסבסוד יום לימודים ארוך”.

 

שירי פריאנט

 

לאחרונה הכריז שר האוצר על תוכנית “ניצנים” – התוכנית לסבסוד צהרונים, שתצא לפועל כבר בשנת הלימודים הקרובה. התוכנית גובשה על ידי משרד האוצר והשלטון המקומי, ולצורך הפעלתה הקצה משרד החינוך 1.3 מיליארד שקלים. במסגרת התוכנית יוכלו התלמידים ליהנות מתוכניות העשרה, חוגים וארוחה חמה, בעלות של עד 650 שקלים. עיקר הסכום יסובסד בהתאם לדירוג הסוציואקונומי של הרשות המקומית.

 

לאור הפרסומים הרבים באמצעי התקשורת בנוגע לתוכנית, פנו הורים רבים וממלאי תפקידים בקיבוצי המועצה האזורית הגליל העליון לאגף החינוך במועצה, על מנת לברר האם גם מסגרות החינוך של קיבוצי המועצה יהנו מהתוכנית.

 

לאחר בדיקות מעמיקות, אגף החינוך של המועצה יצא בהודעה מסודרת ומסר כי מערכות החינוך בקיבוצי המועצה אינן עומדות בקריטריונים של התוכנית החדשה “ניצנים- צהרונים חברתיים”.

 

הסיבה לכך היא שהגנים ובתי הספר היסודיים של המועצה נהנים שנים רבות מהטבה הניתנת לפריפריה הנקראת “יום חינוך ארוך”. על פי אגף החינוך במועצה, “על ידי הטבה זו מתוקצב כל תלמיד לפי סל של 37 שעות שבועיות, וזאת לעומת בתי ספר ברחבי הארץ המתוקצבים ב 29 – 33 שעות שבועיות בלבד. יום חינוך ארוך הוא הטבה הניתנת לתושבים ביישובים הנמצאים באזורי עדיפות לאומית א’ וקו עימות. בנוסף, בכל בתי הספר שלנו, למעט ‘נוף הרים’, לומדים חמישה ימים בשבוע. בנספח הקריטריונים לתקצוב והפעלה של תכנית הצהרונים ‘ניצנים’ לגילאי 8-3 ברשויות המקומיות, נכתב כי התכנית מיועדת לתלמידים בגני הילדים ביישובים הנמצאים על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באשכולות 1-5 (קיבוצי הגליל העליון נמצאים באשכול 6) ומתוקצבים על ידי משרד החינוך בתקופת התכנית. התכנית אינה מיועדת לגני יום חינוך ארוך. עבור ילדים בגיל בית ספר, נקבע כי התכנית אינה מיועדת לבתי ספר הנמצאים בתכנית יום לימודים ארוך, הלומדים חמישה ימים בשבוע. ילדי המועצה, כאמור, כבר נהנים מההטבה של יום לימודים ארוך בכל היישובים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn