צילום: פרטי

מאת דנה אלימלך.

שכונת אברהם אלוני (יובלים) היא פרויקט הדגל של עיריית קריית שמונה וחלומם של צעירים רבים שבונים את ביתם לראשונה, אך החלום הולך ומתפוגג בעקבות כך שתושבי השכונה חיים בעלטה מוחלטת, עם מפגעי בטיחות המהווים סכנה של ממש, רחובות ללא כבישים וללא מדרכות, וללא תאורת רחוב. תושבי הרחוב אומרים כי, החיים הפכו לסיוט מתמשך שמביא גם בעיות בריאותיות בעקבות האבק שמגיע מאתר הבנייה.

משפחה משכונת אברהם אלוני (יובלים) שבנו את ביתם לראשונה עם חלום לאיכות חיים נגוז עם המעבר לשכונה לפני מספר חודשים.  “כל פעם אומרים לנו בעירייה שהמנוף לא הגיע, הקבלן לא הספיק, אנחנו לא שוכחים אותך, תקופת קורונה, וכל יום אותו הסיפור. עמודי התאורה מוכנים מעל חודש ימים ועוד לא התקינו וחיברו לחשמל. הרכיבו בציר הראשי עמודי תאורה ולא מדליקים את התאורה. אנחנו מחכים שיבנו את כביש האספלט, אך בעירייה אומרים לנו שנחכה עד שיפסק הגשם. מחודש יולי השנה אנחנו מחכים ושום דבר לא זז”.  ומוסיף “לצערי כבר התרגלנו לחיות בחושך. אך כואב לנו בעיקר על הילדים שלא יוצאים משטח הבית, והשכונה היא בכלל אתר בניה. ועבודות שכבר עושים הם באופן זמני ולא קבוע, ולכן מאלצים אותנו לחיות באתר בנייה עוד שנים רבות”.

תושבי שכונת אברהם אלוני (יובלים) אומרים כי, הרסו להם את החלום לבנות את ביתנו החדש כפי שהבטיחו שמתבטא באיכות חיים. אך במקום זאת, חייהם בלתי נסבלים. לא רק באיכות החיים שאינה קיימת כלל לטענתם, אלא גם בבעיות בריאותיות שמגיעות מהאבק הרב כתוצאה מעבודות הבנייה שעדיין מתבצעות באופן יום יומי. תושבת השכונה אומרת כי, מאז שמשפחתה עברה לשכונת אברהם אלוני (יובלים) לפני מספר חודשים היא סובלת מאלרגיות ובעיות נשימה שלא סבלה מהן לפני כן.

כאמור תושבי שכונת אברהם אלוני (יובלים) סובלים מתנאי המחייה בשכונה, אך סובלים עוד יותר מאוזלת ידה של העירייה שלא מספקת מענה ראוי לבעיה שנוצרה ולחלום שנגנז.

בעקבות תלונות התושבים פנינו לעיריית קריית שמונה בבקשה לתגובה ולהתייחסות בנושא. מעיריית קריית שמונה לא התקבלה כל התייחסות או תגובה עד לפרסום הכתבה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn