השבוע התקיים כנס תעשיינים שערכה עיריית קריית שמונה. הכנס נערך במעמד ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, סגן ראש העיר ויו”ר הוועדה לתכנון ובנייה קריית שמונה, אופיר יחזקאלי. ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ, ד”ר נחום איצקוביץ, מנכ”ל הרשות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה, מר ריאד איברהים, מנהל מחוז צפון במשרד הכלכלה. נושא הכנס הוא “התכנית הסטרטגית לגליל המזרחי כאקוסיסטם תעשייתי”. הכנס התקיים באולמי “ריי” בקריית שמונה.

כתבה מאת דנה אלימלך.

במהלך נאומו של ד”ר איצקוביץ תעשיינים ומנהלי מפעלים מקריית שמונה קיימו מחאה נגד התנהלותו של ד”ר איצקוביץ בשנים האחרונות שלטענתם פוגעת בהשקעות בקריית שמונה ו”פוצצו” את הכנס שלאחר מכן חזר להתקיים כסדרו. אחד ממנהלי המפעלים שלקחו חלק במחאה הוא יוסי חימי הבעלים של מפעל “טרופיקל דגיל” באזור תעשייה צפוני בקריית שמונה. קריית שמונה הוא מקום מאוד קשה לתעשייה, יש קשיים חברתיים ומקומיים אמרו התעשיינים.

נראה כי עיקר המחלוקת בין ד”ר איצקוביץ לתעשיינים היא לגבי המענקים שמגיעים למפעלים להמשך פיתוח עתידי על סמך עמידה ביעדים שקבעה הרשות להשקעות. המחלוקת בין התעשיינים לרשות להשקעות ולעומד בראשה ד”ר איצקוביץ נוגעת לכלל התעשיינים בקריית שמונה. התעשיינים אמרו לד”ר איצקוביץ כי הוא מעולם לא בנה מטר תעשייה , מעולם לא העסיק עובד, ומעולם לא ייצר מוצר ולכן לא יודע עם מה אתה התעשיינים בקריית שמונה צריכים להתמודד אמרו התעשיינים.

יוסי חימי מספר כי יש לתעשיינים מחלוקת עם הרשות להשקעות וזאת הייתה הזדמנות בלתי חוזרת לדבר עם מנכ”ל הרשות להשקעות, לאחר מאבקים של שבע שנים. מאבקים שקטים, דרך בית משפט, וניסיונותלפגישות ישירות והבאת כל המפעלים בקריית שמונה לרשות להשקעות, המאבק הוא של כולנו. וברשות להשקעות מתייחסים באופן פרטני לכל מפעל ומפעל.

קיימות תכניות השקעה שאורך החיים שלהם הוא בין 5-7 שנים. במהלכים של רכישות והשקעות ציוד ועוד. מגישים תכנית כלכלית ולאחר מכן התעשיינים נדרשים להוכיח שהם עומדים בתכנית שהגישו. המחלוקת היא על העמידה או העמידה של היעדים בתכנית הכלכלית. הרבה תעשיינים בצפון יש להם מחלוקת על תכנית כלכלית עם ד”ר איצקוביץ מהרשות להשקעות. מעולם תעשיין לא הלך לבית משפט ולא עשה מחאה נגד הרשות להשקעות. עיכוב בקבלת המענקים מעכב את המשך הפיתוח.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn