תקציב העיר לשנת 2019 הינו  203,836,733 מיליון ש”ח. התקציב צופה גירעון של 12 מיליון שקלים בתום השנה, 3 מיליון שקלים יותר מבשנה שעברה 3 יחד עם זאת מדובר בתקציב גדול יותר, תוספת של 24 מיליון שקלים לעומת שנה שעברה- יותר השקעה בחינוך, פחות תרבות ויותר דוחות למשליכי פסולת וצואת כלבים 3 ראש העיר אביחי שטרן: “את התקציב עשינו לפי כלל השמרנות, אני מצהיר כי בשנת 2021 תקציב העיריה יהיה מאוזן”

 

מועצת העיר קרית שמונה אישרה את תקציב שנת 2019. התקציב שיעמוד על 205 מיליון שקלים הינו גדול יותר מבשנה שעברה, אז התקציב עמד על 180 מיליון שקלים.

יחד עם זאת הצפי לסיום המאזן השנתי הינו גירעון של 12 מיליון שקלים לעומת 9 מיליון אשתקד. הגידול העיקרי של הגירעון הינו בשל תוספות שכר במשק, ותוספות תשלום לאתר תאנים לפינוי פסולת בשל סגירתו הצפויה. הגירעון נבחן ואושר עקרונית על ידי משרד הפנים.

לצד זה בעיריית קריית שמונה בונים על חצי מיליון שקלים תוספת דו”חות חניה מרשות החניה ומקצצים מאירועי התרבות.

גם בארנונה, צופים עליה של 5 וחצי מיליון שקלים תוספת בהכנסה מארנונה, מרביתה בשל אישורו של צו הארנונה לשנת 2019 המעלה את הארנונה בתחנות דלק, רשתות שיווק ועוד. תחום החינוך בעיר יזכה לתוספת מכובדת של 5 וחצי מיליון שקלים.

במסגרת התקציב עלה, כי עיריית קריית שמונה תצא לסקר נכסים הן לעבירות בניה והן לארנונה כשהסקר האחרון שהתקיים היה בשנת 2012.

לצד התקציב השוטף, יעמדו לטובת העירייה בשנת 2019 תקציבים נוספים (תב”רים) בסך של מליוני שקלים לטובת פיתוחה של העיר, זאת בנוסף על 57 מיליון ש”ח שעומדים כעת לרשותה.

הנהלת העיר החדשה תשקיע יותר בתחומים הבאים: בחינוך כאמור, הרשות תחסוך 400 אלף ש”ח על הוצאות משפטיות, תשקיע 1.2 מיליון שקלים תוספת לפינוי אשפה, תוספת של 2 מיליון שקלים בהטמנת אשפה, 200 אלף ש”ח לסקר עבירות בניה, חצי מיליון שקלים לקבלן ניקיון ניקוזים, 800 אלף ש”ח עבור תוספת בשמירה על מוסדות חינוך, הרשות תכפיל את תקציב אגף איכות הסביבה, חצי מיליון שקלים לסייעות צמודות, קייטנת אנגלית לכיתות ד-ו בחופשת הקיץ, השקעה של 200 אלף שקלים.

מאידך, הנהלת העיר החדשה תחסוך ותכניס  כספים לקופתה מהתחומים הבאים: רשות החניה ושיטור עירוני – הרשות צופה יותר דוחות, עליה של חצי מיליון שקלים לעומת אשתקד. ראש העיר טען בישיבת המועצה כי התוספת הצפויה הינה מהגברת אכיפה למשליכי פסולת וצואת כלבים.

אירועי התרבות ירדו ממיליון שקלים ל-700 אלף שקלים בשנה זו ואחזקת זקנים במעונות, קיצוץ של 400 אלף שקלים.

בתגובה על ההחלטות חבר האופוזיציה אלי זפרני אמר: “לא מבין איך אין אישור חתום על גירעון 12 מיליון שקלים ממשרד הפנים, מה יקרה במידה ושר הפנים יתחלף בעוד מספר חודשים?” .

ראש העיר, אביחי שטרן השיב ועוד הוסיף על כך בישיבה: “יש חשיבות רבה לתקציב מכיוון שהוא הבסיס להתנהלות אירגונית נכונה של העירייה. מאז כניסתי לתפקיד, ובמשך כל השבועות האחרונים שקדנו על הכנת התקציב תוך ליווי צמוד של משרדי האוצר והפנים. בשנה הקודמת עמד התקציב על כ- 176 מיליון ש”ח, והתקציב הנוכחי מבטא תוספת של 15% מן התקציב של השנה הקודמת. לצד ההתייעלות, אני רואה לנכון להגדיל תקציבים בתחום השירות לתושב. העירייה תחזק את הקשר עם משרדי הממשלה כדי להגדיל תקציבים. בחודשים הקרובים, צפוי משרד הפנים להסכים עם העירייה על תכנית תקציבית רב שנתית, שמטרתה להגדיל את התקציבים לעירייה. בסופו של תהליך נביא את הרשות לאיזון תקציבי בשנת 2021, ובכך נביא סוף לעשרות שנים של גירעונות שלא איפשרו לעיר ולעירייה להתנהל בצורה מיטבית”.

על הקיצוץ בתחום התרבות אמר: “למרות הקיצוץ על הנייר, ההיפך הוא הנכון, אירועי התרבות גדלים ולא קטנים. אני מתחייב שהתרבות בעיר תלך קדימה. ישנם תקציבים ייעודיים לחגיגות 70 לקרית שמונה ולכן לא תהיה פגיעה באירועי התרבות המתוכננים בעיר לשנת 2019”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn