דובר צה”ל: אלוף-משנה רועי סבירסקי נכנס לתפקיד מפקד “עוצבת ברק” במקומו של אלוף-משנה ניר רוזנברג, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות. טקס חילופי המפקדים נערך היום (ה׳) במחנה “ברק”, בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד “עוצבת געש”, תת-אלוף דן נוימן, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד ״עוצבת געש״, תת-אלוף דן נוימן: “יהודה עמיחי כתב – ‘אדם יוצא מבית, והבית אינו יוצא מן האדם’. חטיבה 188 היא משכן של גבורה ולחימה נועזת, מעמק דותן ושחרור רמת הגולן, דרך קרבות הבלימה במלחמת יום הכיפורים ועד הלחימה בלבנון בשלביה השונים. החטיבה היא משכן של רעות לוחמים ושל אחווה, החטיבה היא בית אליו מתגייסים, בו משרתים והוא נותר עם האדם – גם אם הוא יוצא ממנו. ניר, למעלה משנתיים אתה מוביל את החטיבה ביד בוטחת, בראיה מפוקחת ובתבונה מקצועית שקדת על הנדרש להכין את היחידה ליום פקודה. אתגרת את היחידה בלי מורא מפני אי הצלחה, אלא מתוך הבנה שרק כך, מתוך רף גבוה, ניתן להכינה למלחמה. סבירסקי, אתה שב לעוצבת הברק והפעם כמפקד החטיבה – עשיר בניסיון פיקודי במבצעים ובהכשרה, ניסיון מגבול הלבנון וגבול עזה. עיני כל נשואות אליך, למנהיגותך ולמקצועיותך, להחלטותיך ולאומץ לדרוש ולהוביל. אני סומך עליך שתנצח. סומך עליך שתדע להכין את החטיבה ואת הצק״ח לקרב ברוח ובמקצוע”.

מדברי מפקד ״עוצבת ברק״ היוצא, אלוף-משנה ניר רוזנברג: “בהגיעי לחטיבה סימנו ביחד מספר תחומים להם נקדיש את עיקר מרצנו. הראשון, להיות מוכנים למלחמה בכל מקום ובכל זמן. רצינו לחדד ולהעצים את ״הברק בעיניים״, לחבר את האנשים לחטיבה ולרתום אותם לשירות משמעותי יותר, כך שכל מה שנעשה, יהיה בר המשך. לשם כך טיפחנו וביססנו נבחרת של הטובים ביותר. הסבנו את החטיבה לטנקי מרכבה סימן 4 במהלך בזק של שנה ובכך יישרנו קו, שלא לומר פרצנו מכשולים שהיוו חסם בהתמקמות החטיבה ככזו – אשר תוביל את התמרון היבשתי לכשנדרש. יש לי בטחון רב וידיעה ברורה, שאם היינו נדרשים לכך, היינו מכים כל אויב, בכל זירה, שוק על ירך ומנצחים. אני ראיתי אתכם פקודיי, בקשים שבאימונים ובפעילויות מבצעיות ואני יודע וקובע שאנו נכונים ומוכנים להילחם ואין לי ספק שתעשו זאת. רועי, היית, גדלת וינקת את ערכי החטיבה ואתה האיש הנכון להמשיך ולהובילה באתגרים הבאים. סומך עליך כי תמשיך לנווט את החטיבה ולהוביל את אנשיה להישגים הראויים לה, להצטיינות וניצחון במלחמה”.

מדברי מפקד “עוצבת ברק” הנכנס, אלוף-משנה רועי סבירסקי: “כמעט 25 שנים עברו מאז עמדתי על מגרש המסדרים בסיירים, מייחל לבשורה על שיבוצי בחטיבת סימן 3 בז הראשונה. בסביבתי כולם תוהים, הרי אני בן להורים יוצאי חטיבה 401 שחוו שניהם את מלחמת יום הכיפורים בסיני, בן קיבוץ בית השיטה, שדוד כיליון, תותחנו של אביגדור קהלני, מהלל יום-יום את מורשת עוז 77, אז איך אני נושא עיניים בורקות ל”צעירה שבחבורה”. היו שאמרו שיש לה סיפור עבר קשה, אך היא לא נשברת, נחושה, אמיצה, ולראייה הצליחה לשאוב כוחות, להתגבר על הכאב ולחזור לשיא תפארתה. ראשית, אני רוצה להודות למפקדיי על האמון שנתתם בי לעמוד בראש החטיבה, ומתחייב אני לעשות כל מאמץ כדי להכינה לקרב ולהובילה למול אתגרי המלחמה הבאה, תוך שיתופי פעולה, ממלכתיות וגילוי יוזמה. ולפקודיי, מפקדי וחיילי העוצבה – חובה עלינו לחתור למגע, לסקרנות, מקצועיות ויוזמה. עלינו לאתר ולחשוף את אויבנו ולהכותו ב”מכת ברק”- קטלנית, מהירה וממוקדת מטרה. עלינו לזכור כי “ברק בעיניים” זוהי עשייה מתוך משמעות, זהו להט לפיקוד והובלה. זוהי התמסרות למשימה, למקצוע, לאדם וליחידה. לך ניר – ברצוני להודות על שעיצבת חטיבה בדמותך וצלמך, חטיבה מקצועית, דבקה במשימה עם תחושת בית ומשפחה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn