צילום: אורנה פרץ

תושבת קריית שמונה הוצאה מדירת עמידר על ידי צו בית משפט: פעילים חברתיים ועיריית קריית שמונה סייעו בקורת גג זמנית

תושבת קריית שמונה הוצאה מדירת עמידר אתמול (רביעי) על ידי צו בית משפט כשהיא נותרה ללא קורת גג ולא חפציה. הפעילים החברתיים זאביק זוויגי ואורנה פרץ תמכו בתושבת וסייעו לה. עיריית קריית שמונה בראשות הממונה על הרווחה סגן ראש העיר יהודה חיים פעלו למציאת פתרון יעיל ומהיר וסייעו בקורת גג זמנית. מעמידר נמסר כי היא מבצעת את החלטת משרד הבינוי והשיכון ובית המשפט.

התושבת ככל הנראה התגוררה עם בן זוגה שנים קודם לכן בדירת עמידר שניתנה בשכירות מעמידר לבן זוגה. אך לפני שנתיים בן זוגה נפטר כשהיא נותרה בדירה. כאמור, אתמול התושבת פונתה מדירת עמידר על ידי צו בית משפט באמצעות המשטרה. לאחר שהוצאה התושבת מהדירה היא נאלצה לשהות כל הלילה בכיכר צה”ל בקריית שמונה ללא קורת גג. מספר תושבים דאגו עבורה למזון.

כאשר הממונה על הרווחה בעיריית קריית שמונה סגן ראש העיר יהודה חיים נחשף היום (חמישי) למקרה התושבת שהוצאה מביתה, הוא פעל מיד מול משרד הבינוי והשיכון וחברת עמידר על מנת לספק לתושבת קורת גג מיידית. הבירוקרטיה מול המשרדים תארך מספר ימים לכן סגן ראש העיר יהודה חיים החליט להביא לפתרון מהיר ומיידי עבור התושבת בהעברתה לאכסנייה עד ליום ראשון הקרוב במימון העירייה. בנוסף, סגן ראש העיר יהודה חיים החליט כי העירייה תממן עבור התושבת חודשיים של שכירות על מנת לקדם את ההליכים הבירוקרטים מול משרד הבינוי והשיכון וחברת עמידר עד למציאת פתרון קבע.

הלחץ הציבורי התאפשר בזכות הפעילים החברתיים מקריית שמונה זאביק זוויגי ואורנה פרץ שנחלצו לסייע לתושבת כשהם מציפים את מצוקתה לציבור כשהיא נותרה ברחוב ללא קורת גג.

מהפעיל החברתי זאביק זוויגי נמסר: “הרשות החליטה בשלבים מאוחרים להתערב. כבר לפני שבוע או יותר ראש העיר קריית שמונה עודכן על ידי משטרת קריית שמונה במקרה של הפינוי של הגברת. בפעם השנייה הרשות עודכנה יום אחרי שאני הגעתי לדירתה של אותה המפונה. בשלב הזה מנעתי פינוי של התכולה של הבית כאשר הגעתי להסכמה עם נציג בית המשפט בסיוע משטרת ישראל תחנת קריית שמונה והקצין הממונה שהם ייתנו לנו זמן כדי לפעול לביטול הצו. עוד באותו היום הייתה פניה לרשות אבל לא ניתן שום מענה. נאלצנו לאכלס את הגברת אצל מכר שלה אך לאחר מכן הדבר לא הסתייע והיא הגיעה לרחוב, כאשר היא נאלצת להעביר את הלילה בכיכר צה”ל בקריית שמונה. למחרת העברנו אותה לדירה בבית הקשיש אך הדירה אינה ראויה למגורים”.

זוויגי מוסיף, “עצם זה שניסו להחתים את המפונה מהדירה על חוזה שכירות זאת פעולה שמסירה אחריות מעמידר. אנחנו מתעקשים למצות את ההליך לביטול צו הפינוי ולהחזיר אותה לדירתה. יכול להיות שעמידר ירצו את הדירה כיוון שהיא גדולה אך הם נדרשים לספק עבורה דירה קטנה חלופית. כרגע היא תשהה באכסניה בחסות הרווחה בעיריית קריית שמונה עד ליום ראשון הקרוב. בסיוע של הפעילה החברתית אורנה פרץ ובעזרת התקשורת, חברי כנסת, פעילים חברתיים בדיור הציבורי ובקריית שמונה נפעל להחזרת התושבת אל ביתה”.

מהפעילה החברתית אורנה פרץ נמסר: “מאתמול התושבת פונתה מהדירה בצורה מחפירה ביותר ולכן פתחנו במאבק ללא מנוחה לבטל את צו הפינוי שלא ניתן בידה. שלחתי אותה למשטרה ולכל גורם אפשרי לבטל את צו הפינוי כאשר ראש העיר אביחי וכולם יודעים את הבעיה ואיש לא עשה דבר. רק לאחר לחץ של תקשורת וחבר הכנסת מיכאל ביטון רק אז ראש העיר והממונה על הרווחה נכנסו לתמונה שהבטיחו לבטל את צו הפינוי. הצו עדיין לא בוטל כאשר הובטח שהעירייה תלווה אותה בכל שלב. במקום זה שלחו אותה לישון במקום אחר עם בקשה לחתום על חוזה שכירות שזאת טעות איומה”.

יש לציין כי, עיריית קריית שמונה טיפלה בתושבת ביעילות ומהירות באמצעות הממונה על הרווחה יהודה חיים במציאת פתרון מהיר ומיידי לקורת גג עבורה.

מאגף הרווחה בעיריית קריית שמונה נמסר: “לא ניתן להתייחס למקרה באופן ספציפי בגין חיסיון. בכל מקרה של חירום בגין דיור, ניתן לפנות ישירות לאגף הרווחה לסיוע זמני מוחרג ובהמשך ליווי לפתרון קבע בהמלצת אנשי המקצוע של מנהל הרווחה והביטחון חברתי”.

מעמידר נמסר כי היא מבצעת את החלטת משרד הבינוי והשיכון ובית המשפט.

ממשרד הבינוי והשיכון טרם נמסרה תגובה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn