צילום: דובר צה”ל

תושבי הגולן והגליל היקרים,
לפני כחודשיים נכנסתי לפקד על חטיבת “הגולן והחרמון”. בהזדמנות זו אני רואה לנכון לשתף בעשייה, באתגרים, ובחוויות הפוגשות אותי יום יום מרגע כניסתי לתפקיד מאתגר ומשמעותי זה. אמש סיכמנו את תקופת חופשת הקיץ השנתית, בה רבבות מאזרחי ישראל בחרו לתור ולנפוש במרחבי רמת הגולן והחרמון, וליהנות מהנופים המרהיבים שחבל ארץ קסום זה מציע. אין זה מקרי שכך הדבר, זהו שילוב של אזור מיוחד במינו אשר טומן בחובו את נפלאות הטבע “וקסם הבשן” יחד עם שפע של אנושיות וקהילתיות היוצרות פסיפס מגוון.

אווירה ייחודית זו אותה חשים כולם, היא חלק בלתי נפרד מתחושת השליחות והמחויבות של חיילי צה”ל להגן על התושבים והמרחבים עליהם אנו אמונים. אנו נמצאים בתחילת תקופת החגים תחת מציאות ביטחונית מתוחה בגזרה הצפונית. חיילי צה”ל פועלים ללא לאות על מנת לסכל ולפגוע בכל מי שמנסה לשבש את שגרת חייהם של תושבי מדינת ישראל. על אף הניסיונות, צה”ל מצליח לממש את ייעודו ולאפשר את אורח חייהם של תושבי הצפון בשקט ובבטחה.

ראש השנה, בפתחם של עשרת ימי תשובה, הוא זמן טוב למחשבה: על הטעויות, ההצלחות, הלקחים והמטרות לשנים הבאות. כולי תקווה שנדע יחדיו יום יום להשתפר ולדעת ולהקשיב ולקבל את האחר. אנו חיילי ומפקדי חטיבת הגולן והחרמון האמונים על משימת ההגנה בגזרה, מתמודדים כמו כל תושבי מדינת ישראל עם הקשיים והאתגרים של המגפה. אנו עושים כל שביכולתנו לשמור על כשירות המסגרות ולעמוד בכל המשימות. אנו עדים לתקופה היסטורית בקנה מידה עולמי, עלינו לפעול יחד באחריות אישית וחברתית אשר תאפשר לנו להתגבר ולצלוח את התקופה הזו במינימום פגיעה אנושית.


בתקופה זו במיוחד בה משתנים סדרי עולם אני חושב שאנו צריכים להעריך את שיש לנו בארץ ישראל: “כי טובה הארץ מאוד מאוד” (במדבר, י”ד ז’) האנשים, התרבות והמדינה היא תוצר של ערבות הדדית, אחדות ומחויבות אחד לשנייה. זו גאווה גדולה עבורי לפקד על מאות לוחמים וחיילים מכל קצוות הארץ- בשטח, במפקדות ובתצפיות המרחביות כאשר מולנו תמיד ניצבת המשימה: להבטיח את ביטחוננו וחירותנו במדינתנו הקטנה

בברכת שנה טובה, מאחל בשמי ובשם כל החטיבה בריאות, אושר, שקט, וביטחון,
מפקד חטיבת “הגולן והחרמון”, אל”ם אורן שמחה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn