פרופ’ מולי להד העניק את אות החוסן לנער גל אוחנה שעבר להתגורר עם סבו,מיד עם פרוץ המגפה. מנכ”ל המכללה אלי כהן הפתיע את גל והודיע לו כי המכללה מעניקה לו מלגת לימודים מלאה אם יחליט לבוא ללמוד בתל-חי.

פרופ’ מולי להד, מומחה בעל שם עולמי להתמודדות עם מצבי חירום ופיתוח חוסן, העניק את אות החוסן בקורונה לגל אוחנה, הנער בן ה- 16 מאשקלון, אשר עבר להתגורר עם סבו, יעקב שוקרי בן ה- 89 מיד עם פרוץ המגפה. גלויתר על החופשה הארוכה בבית והפך להיות החבר הכי טוב של סבא יעקב. הוא למד לבשל עבורו, משחק אתו משחקי קופסה, מצלם אתו סרטונים מצחיקים ואפילו למד לספר אותו. 

גל התרגש מאוד לקבל את אות החוסן שהוענק לו ע”י פרופ’ מולי להד, מהמכללה האקדמית תל-חי ומרכז משאבים בקריית שמונה וע”י אלי כהן, מנכ”ל המכללה. אות החוסן נועד לציין יחידים (צעירים ומבוגרים), שבזמן משבר הקורונה הפגינו חוסן, סולידריות, עזרה הדדית יוצאת דופן למען אחרים.

לדברי פרופ’ מולי להד: “כאשר שמענו את הסיפור שלך גל, התרגשנו מאוד. זהו סיפור של ניצחון קטן בתקופה מאתגרת מאוד ואנחנו צריכים לאסוף עוד ועוד סיפורים כאלו. אנו, בישראל רגילים למצבי חירום, שדורשים התמודדות לא קלה, כמו מלחמות, מתיחות ביטחונית ועוד. מצבים  שבסופו של דבר מסתיימים. הטבע האנושי זקוק לאירוע/סיפור שיש לו סוף וכמובן סוף טוב. מגפת הקורונה היא סיפור שונה. המגפה עדיין אתנו והשלכותיה, במישורים השונים, ימשיכו ללוות אותנו עוד תקופה בלתי ידועה.   לצערנו בסיפור הזה, עדיין,  אין סוף. אולם גם בשלב הזה חשוב לנו לחפש ולציין סיפורי ניצחון קטנים שיזכירו לנו שאנחנו מצליחים להתמודד, שיזכירו לנו שיש לנו יכולות, שאנו מתעלים על היומיום המורכב והקשה. סיפורים כאלו, שיקבלו בולטות ויחרטו בזיכרון, יהוו עבורנו תזכורת לאנושיות, לחמלה ולאמונה בעולם שיכול להיות טוב. זו נחמה חשובה לכל מי שהתמודד ועדיין מתמודד מגפת הקורונה והשלכותיה לכן אנו מזמינים את הציבור לשלוח לנו סיפורים מיוחדים על יחידים שעשו מעשה מיוחד ויוצא דופן.”

“הסיפור שלך עשה גלים בחברה הישראלית” אמר מנכ”ל המכללה אלי כהן ” מכיוון שלראות חברה צעירים שלוקחים אחריות ועושים מעשים למען האחר – זה מרגש מאוד. מעשיך משקפים את רוח תל-חי ונותנים השראה לכולנו ולכןהחלטנו להעניק לך מלגת לימודים מלאה אם תחליט לבוא וללמוד אצלנו בתל-חי אחרי שירותך הצבאי”. 

המכללה האקדמית תל חי ומרכז משאבים עוסקים בחקר פיתוח וטיפוח מודלים וכלים של חוסן ברמת הפרט הקהילה והמערכת וגאים לציין את אותם שעושים מעל ומעבר בימי אי הוודאות והחשש מווירוס הקורונה. אנו מזמינים את הציבור להמליץ על יחידים שעשו מעשה יוצא דופן למען אחרים. את ההמלצה הקצרה,  עם תיאור של האדם והמעשה עליו הוא ראוי לקבל את אות החוסן, יש לשלוח  לכתובת EMAIL:   cspc@icspc.org  

בהמלצה יש לכתוב את שמו המלא של האדם עליו  ממליצים, כתובתו ומס הטלפון שלו. ועדה משותפת של המכללה האקדמית תל-חי ומרכז משאבים תודיע למי שיבחר ותעניק לו את אות החוסן. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn