רס”ן אורן פיטוסי
צילום: דובר צה”ל

השבוע (ראשון) מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם העניק את ‘מגן כוכב הצפון’ ליחידות ולאנשים אשר תרמו לעשייה המבצעית בפיקוד הצפון, מנעו פגיעה מהאויב, שמרו על ביטחונם של תושבי הצפון, בזירת הפיקוד תחת ההתרעה האחרונה – ‘יוצא לאור’.

בין האנשים המצטיינים אשר קיבלו את המגן, מס”ח 7, רס”ן אורן פיטוסי, בתקופת ‘יוצא לאור’ שירת בתור מפקד תא התקיפה בחטיבה מרחבית 769. אורן קיבל את המגן בעקבות הצטיינותו ותפקודו תחת ההתרעה.

רס”ן אורן פיטוסי: ״התגייסתי לתותחנים ב-2006 בשירות במגוון תפקידים לאורך השנים, ממפל”ג ועד סמג”ד. לאחר שירותי כסמג”ד יצאתי ללימודים במסגרת תכנית שירות ולמדתי הנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב. בזמן הלימודים הוצבתי כמפקד תא התקיפה בחטיבה 769 בחירום, ומיד כשהתחילה התרעת ׳יוצא לאור׳ התגייסתי לשירות חירום בחטיבה שנמצאת בגבול לבנון. בזמן ההתרעה הייתי מפקד תא התקיפה של החטיבה ופיקדתי על כוח המשלב גורמי איסוף ואש שתכליתו לאתר ולהשמיד אויב. הדבר הראשון שעשינו כשהגעתי יחד עם הצוות עליו פיקדתי היה הכרת הגזרה והתמקדות באזורים רלוונטיים שבהם אויב ככל הנראה יתמקם”.

ומוסיף כי, ״האירוע המשמעותי ביותר מההתרעה היה מבחינתי האירוע בהר דב, במוצב גלדיולה. במהלך האירוע חוליית מחבלים של חיזבאללה חצתה קו כחול במטרה להרוג חייל מהמוצב. באירוע עצמו הוקפצנו בעקבות זיהוי תצפיות. אנחנו בתא, עקבנו אחר החשודים לאורך התקדמותם לשטח ישראל וחצייתם את קו הגבול לעבר המוצב. תוך כדי האירוע, שנמשך כמה שעות טובות, חברו אלינו כלים נוספים, ובסופו של דבר ביצענו את התקיפה בהתאם להנחיות הרמה הממונה.״

כאשר זוהתה חוליית מחבלים המנסים לחדור לתוך שטח הארץ לשם פגיעה בחיילי צה״ל, הוביל אורן במקצועיות ודייקנות את תא התקיפה החטיבתי ובכך מנע פגיעה בכוחות צה״ל ושיבש את כוונות האויב. זאת תוך שמירה על מדיניות התגובה מול חיזבאללה.

״העובדה שאני מקבל אות ההוקרה מאלוף הפיקוד על עבודתי במהלך ההתרעה היא אירוע מרגש, אבל צריך לזכור שבסופו של דבר היינו צוות. משמח אותי שקיבלתי את הפרס אבל הכי משמח אותי שהצלחנו לעמוד בהישג הנדרש ובמשימה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn