“עמידר החדשה” פותחת בתוכנית המלגאים שמתקיימת זו השנה השישית ברציפות ומזמינה סטודנטים שהם, הוריהם או סביהם דיירי הדיור הציבורי, להגיש מועמדות למלגה * הסטודנטים בתמורה יתנדבו בקהילה בה הם חיים בפרוייקטים שונים כמו עבודה עם קשישים, פיתוח מנהיגות והדרכה במרכזי למידה * שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא-ביטון: “התכנית למלגאים שמובילה ‘עמידר’, תאפשר לדייריה הצעירים לרכוש השכלה ובכך לבנות את עתידם ולפרוץ את המעגל בו הם נמצאים”

במסגרת פעילויות “עמידר בקהילה”, שמובילה עמידר החדשה, גם השנה תתקיים תוכנית המלגאים אשר תציע לכ-60 סטודנטים העומדים בקריטריונים מלגה בסך של 5,000 שקלים בתמורה ל-70 שעות התנדבות בקהילות הדיור הציבורי ברחבי הארץ.

עמידר החדשה הינה זרוע ביצוע של משרד הבינוי והשיכון. את תוכנית המלגות היא מקיימת זו השנה השישית ברציפות, כאשר סטודנטים דיירי הדיור הציבורי או שהוריהם או סביהם דיירי הדיור הציבורי, יוכלו ליהנות ממלגת לימודים במוסד אשר מוכר על ידי המל”ג או המה”ט. הערך המוסף הינו התרומה בחזרה לקהילה.

מנכ”ל עמידר, שאול גליקסברג סיפר על התכנית: “כבכל שנה אנו גאים להוציא לפועל את תכנית המלגאים המאפשרת למשתתפיה ללמוד, לצמוח ולהתפתח, אך לא פחות חשוב מכך,  לתרום חזרה לקהילה ובכך בעצם לסגור מעגל של נתינה המחזק גם את תחושת מסוגלותם האישית. אנו מזמינים את המועמדים להגיש בקשה לקבלת המלגה ומאחלים לכולם שנת לימודים אקדמאית פורייה ומוצלחת”.

תוכנית המלגאים הינה חלק מאגף קשרי קהילה בחברה, אשר פועל על מנת להעצים את דיירי עמידר, גם בהיבט האישי וגם בהיבט החברתי-קהילתי, תוך חיזוק הזהות ותחושת השייכות של דיירי הדיור הציבורי למרחב בו הם נמצאים. בין הפעילויות בתוכנית, עמידר מקימה מרכזים קהילתיים בשכונות נבחרות (במחוז צפון, נמצא מרכז כזה בצפת), תפעול מועדוניות לילדים בתום יום הלימודים ופרוייקטים להעצמת הפרט, כגון תוכנית המלגאים.

השנה, הרחיבה עמידר את קהל היעד שיכול להגיש מועמדות לתכנית וזאת על ידי הוספת מלגות גם עבור הלומדים במוסדות המפוקחים על ידי המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה”ט) ללימודי תואר ראשון, הנדסאי או טכנאי, ומכינות קדם אקדמיות לקראת לימודים. זאת בנוסף לסטודנטים הלומדים במוסד לימודים המוכר במועצה להשכלה גבוהה (מל”ג).

הסטודנטים, בתמורה למלגה, יתנדבו בקהילה, כאשר יוכלו לבחור ממגוון פרוייקטים שמובילה עמידר בקרב קהילת הדיור הציבורי, ובהם: פרוייקטים להידוק הקשר הבין דורי והפגת בדידות בקרב קשישים, פיתוח מנהיגות בקהילה, הדרכה במרכזי הלמידה ובמרכזי “עמידר בקהילה” ועוד.

שרת הבינוי והשיכון, ח״כ ד”ר יפעת שאשא ביטון: “כשאני מסתכלת על הדיור הציבורי אני רואה, מעבר לקורת הגג והקירות, בעיקר את האנשים, המשפחות והילדים שגרים בו ומגיעה להם הזדמנות אמיתית למוביליות חברתית וליציאה ממעגל העוני. התכנית למלגאים שמובילה ‘עמידר’, תאפשר לדייריה הצעירים לרכוש השכלה ובכך לבנות את עתידם ולפרוץ את המעגל בו הם נמצאים, וגם תעניק סיוע ותקווה לדיירים נוספים, בעזרת מעורבותם החברתית של אותם סטודנטים שגדלו וחיו בדיור הציבורי. בכך יושגו שתי מטרות בעלות חשיבות ומשמעות ערכית, ואני מברכת על כך״.

הודיה סימן טוב, סטודנטית להוראה שלקחה חלק בפרויקט, מספרת כי “כשהוצג בפניי פרויקט חיזוק הקשר הבין דורי והפגת בדידותם של הקשישים, הבנתי שמונחת בפניי הזדמנות לצאת מהמעגל הפרטי שלי, זה שנסיבות חיי גרמו לי להשתקע בו, ולעשות מעט טוב למען הסביבה. את החוויה המשמעותית שחוויתי יהיה לי קשה לתאר במילים. כל מפגש שלי עם ויטלי, האיש המדהים שזכיתי ללוות, גרם לי לתחושת סיפוק מדהימה ובדיוק כפי שאני הרגשתי, כך גם ויטלי. בכל מפגש שוחחנו על החיים שלו ושלי, בישלנו יחד, צחקנו, הדרכתי אותו בעבודה על מחשב ובעיקר חווינו רגעים של ביחד, אותם רגעים שהיו חסרים לו מאוד במשך כל כך הרבה שנים. אני בטוחה שהקשר המיוחד שנרקם בינינו יימשך. אני מודה בלב שלם לעמידר על הזכות שניתנה לי באמצעותם לבצע את ההתנדבות המקודשת הזו. כל כולי תקווה ואמונה שנזכה כולנו לקצת יותר רגעים שבהם נעלה חיוך על פניו של האחר”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn