לפני כחודשיים קבע שר הפנים אריה דרעי כי כל רשות מקומית רשאית להוקיר ולהעריך חיילים בשירות מילואים פעיל המתגוררים בשטחי הרשות בהנחת ארנונה של עד חמישה אחוזים. פנינו לרשויות בגליל העליון על מנת לבדוק מי מהן תעניק את ההטבה

 

מאת: רועי אלפסי

 

האם עיריית קריית שמונה תצטרף לרשויות המקומיות שמיישמות את החלטת משרד הפנים למתן הנחה של עד כחמישה אחוזים בארנונה לחיילים המשרתים במילואים בצה”ל? חברי עמותת “צו 8 – פורום המילואים בישראל” הוציאו מכתב כדי לשכנע את הרשויות המקומיות להעניק 5% הנחה בתשלומי הארנונה למשרתי המילואים. המכתב יצא לאחר מאמצים של סגן שר הביטחון אלי בן דהן במשך שנתיים, והחודש חתם שר הפנים אריה דרעי על התקנה האומרת כי “מועצה רשאית לקבוע הנחה בשיעור של עד 5% מסכום הארנונה הכללית שהוטלה באותה שנת כספים על מחזיק בנכס שהוא חייל מילואים פעיל”. תקנה זו התקבלה בברכה על ידי דהן שאמר כי הוא מכיר את ההקרבה ומודה לשר הפנים, לקצין המילואים הראשי ולעמותות חיילי המילואים על המאמץ להשגת ההטבה לטובת חיילי המילואים.

 

מבדיקה עולה כי מרכז השלטון המקומי לא הוציא עד כה הנחיה גורפת בעניין לרשויות המקומיות, וכל רשות רשאית נכון להיום להעניק את ההנחה ולבטא את התודה לחיילי המילואים המתגוררים בה ממקום של בחירה.

 

פנינו לרשויות בגליל העליון בשאלה האם הן מתכוונות להעניק את ההטבה לחיילי המילואים המתגוררים בשטחם ובכך להוקיר את השירות לביטחון והגנה על ישראל בכלל והגבול הצפוני בו הרשויות מצויות בפרט. כפי שתוכלו לראות, חלק מהרשויות כבר מוקירות ומעניקות את ההטבה וחלק מבטיחות לתת בעתיד. אנחנו מבטיחים להמשיך ולעקוב:

 

עיריית קריית שמונה:

ראש העיר ניסים מלכה מסר כי החל מחודש יוני 2018 צפויה עיריית קריית שמונה להעניק הנחה של 5% בארנונה לחיילי המילואים תושבי קריית שמונה. בעקבות תיקון לתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), לפיו רשאית מועצת העיר להעניק הנחה בשיעור של עד 5%, מסכום הארנונה הכללית, למחזיקים בנכס המשמש למגורים, שהם חיילי מילואים פעילים, החליט ראש העיר ניסים מלכה, לאמץ את התיקון. ההנחה תיכנס לתוקף החל מחודש יוני 2018 ותחול רטרואקטיבית מינואר 2018. “זה המעט שאנו יכולים לעשות עבור האנשים היקרים שתורמים רבות לביטחון המדינה שלנו”, אמר ראש העיר ניסים מלכה.

 

אילוסטרציה

 

מועצה מקומית גליל עליון:

גיורא זלץ ראש המועצה מסר כי המועצה מעניקה החל מינואר 2018 הנחה מלאה של חמישה אחוזים למילואימניקים, ובכך בחרה לאמץ את אישור שר הפנים לאפשרות מתן ההטבה.

 

מועצה מקומית מבואות חרמון:

ראש המועצה בני בן מובחר השיב כי המועצה נערכת להעניק את ההנחה. לצורך כך פנתה למשרד הביטחון ותקבל בקרוב את רשימת הזכאים. למי שאינו מקבל הנחה אחרת, תינתן ההנחה מתחילת 2018. עוד הוסיף בן מובחר, כי לסבר את האוזן, עבור בית מגורים של 150 מ”ר ההנחה מסתכמת בכ- 250 ש”ח.

 

מועצה מקומית מטולה: ראש המועצה דויד אזולאי סירב להתייחס לכתבה.

 

מועצה מקומית יסוד המעלה: ראש המועצה אילן אור מסר כי בכוונת המועצה המקומית יסוד המעלה לאשר את ההנחה לחיילי המילואים של 5%. הסוגיה תעלה לדיון והצבעה בישיבת המועצה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn