חוף מפרץ אמנון
צילום טלי בר איגוד ערים כינרת

איגוד ערים כינרת: 3.450 מיליון נופשים בילו בחופי האיגוד השקטים במהלך שנת 2022

אתמול, יום שני, 24.10.22 ננעלה עונת הרחצה. באיגוד ערים כינרת מסכמים את עונת החגים והקיץ עם 220 אלף נופשים וכ- 3.450 מיליון נופשים מתחילת השנה ב-15 חופי האיגוד. דומה למספר הנופשים בשנת 2021.

לאורך שנת 2022 פונו כ- 2400 טון אשפה מחופי האיגוד לעומת 2200 טון אשפה שפונו בעונת הרחצה 2021.

חוף דוגה
צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת

בשירותי ההצלה הפועלים בחופי הרחצה המוכרזים של האיגוד נרשמו עשרות מקרי ההצלה וחילוץ לאורך עונת הקיץ. יחידת הפיקוח והאכיפה של איגוד ערים כינרת חילקה כ- 700 דו”חות על עבירות ניקיון, בטיחות השייט, איסור נהיגה בחוף הים, תנועה וחניה. היחידה הפעילה בימי השיא כ- 80 סיורים משולבים עם משטרת ישראל חלקם הגדול, כ- 55 סיורים במסגרת פרויקט “חוף נקי” בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה.

‘מוקד כינרת בטוחה’ , חדר הבקרה של האיגוד, פעל לאורך העונה במתכונת של 24/7 במטרה לשמור על בטחון הנופשים.

בעונת הרחצה 2022 הפעיל האיגוד 16 חניוני נופש חופיים מהם 15 חופים מוכרזים. 9 חופי רחצה מחופי האיגוד הינם חופים נגישים במלואם לנכים וכוללים נגישות מלאה מהחניה ועד לקו המים, כולל כיסאות ציפה מיוחדים לכניסה למים, רחבות פיקניק נגישות מוצללות ועוד. ההשקעה בתחום הנגישות הביאה אל החופים כ- 65 אלף רכבי תג נכה, כ- 14% יותר משנה קודמת.

בחודשי הקיץ ארחו חופי האיגוד 20 משטי רפסודות של תנועות הנוער בהם השתתפו למעלה מ – 6000 חניכים. הרפסודיות, שיצאו ברובן מחוף חוקוק במערב הכינרת, הגיעו בבטחה לחופי מזרח הכינרת דוגית וגולן.

צוותי ההסברה “המסבירנים” של איגוד ערים כינרת ,פעלו גם השנה בחופים, הסבירו על חשיבות השמירה על הניקיון, חילקו שקיות אשפה, ועודדו את השימוש בכלים רב פעמיים. בנוסף התקיימו בחוה”מ פסח וסוכות  סיורים ללא תשלום ב’שביל סובב כינרת’ וב”מעבדה בשטה” הפרויקט המשותף לאיגוד ערים כינרת ולרשות הכינרת. השאטל החינמי “קו סובב כינרת” פעל גם השנה בימי השיא כאשר בתקופת הקיץ פעל במתכונת מתוגברת  תוך מתן מענה מיוחד  לעשרות אלפי צעירים בחופי מזרח הכינרת.

לאורך כל העונה נמשכו עבודות הפיתוח בחוף הדגל החדש של איגוד ערים כינרת – חוף צאלון. חוף צמח אשר נפתח לקהל בעונת הרחצה הקודמת, משך אליו גם העונה קהל רב. החוף אירח השנה את צליחת הכינרת ואירועי ספורט ופנאי רבים לאורך כל העונה בשיתוף עם מחלקת הספורט של המועצה האזורית עמק הירדן (יוגה, טורנירי כדורעף, הרקדות. משט למען מטרות חברתיות ובריאותיות ועוד).

בנובמבר הקרוב יארח החוף את אירועי הסיום של הקפת הכינרת באופניים. בסתיו ובחורף הקרוב מתוכננות עבודות המשדך לשיקום ופיתוח בחוף צמח, אשר שינה לבלי הכר את תרבות הנופש בחופי דרום הכינרת.

עם סיומה של העונה אתמול ( 24.10) תופסק פעילות עמדות ההצלה בכל חופי האיגוד, על פי הנחית משרד הפנים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn