בראשית השבוע העלה חבר המועצה יורם מלול, לדיון במועצה את הנושא שמדאיג רבות מההורים בקריית שמונה – אלימות במגמת עלייה בחטיבת הביניים בבית הספר דנציגר. המשטרה חוקרת חלק ממקרים אלו. חבר המועצה יורם מלול: “העליתי את הנושא לדיון במועצה על רקע אי כינוסה של ועדת החינוך העירונית במשך ארבע השנים האחרונות, וכן בשל חשיבות ודחיפות הנושא

רועי אלפסי

 

משהו לא טוב עובר על חטיבת הביניים בבית הספר דרכא דנציגר בעיר קריית שמונה. הורים מתלוננים מזה שבועות רבים על מגמת עלייה באלימות הפיזית בבית הספר, כשהדגש מופנה לשכבת כיתה ח’ בבית הספר. מועצת התלמידים בבית הספר החליטה להשבית את הלימודים עקב מעשי אלימות, אך חזרה בה ברגע האחרון.

 

חבר המועצה יורם מלול, העלה את הנושא בישיבת המועצה העירונית בראשית השבוע, כשהוא מביא עמו מסר מודאג לגבי התופעה, ובנוסף לתהליך של השתקה והיעדר טיפול בתופעה על ידי וועד ההורים המרכזי של בית הספר. בתוך כך, ובמסגרת האלימות, משטרת קריית שמונה קיבלה תלונה והיא חוקרת מקרה אלימות שהתקיים בבית הספר בכיתה ח’.

 

“בישיבת המועצה האחרונה העליתי את נושא האלימות בבית ספר דנציגר חטיבה ותיכון, על רקע אירועי אלימות רבים שהתרחשו. בשנה שעברה דיווחתי על שמונה מקרים של אלימות כנגד מורים,  והשנה נרשמו אירועי אלימות קשה בין תלמידים. ביקשתי לזמן את מנהלת בית הספר, הגב׳ חניתה מעוז, שתתייחס לנושא. בפתיחת דבריי ציינתי, כי הדיון הינו דיון חשוב שיש לקיימו באופן ענייני כי אנו דנים בילדינו ובביטחונם. הנושא עלה לדיון במועצה על רקע אי כינוסה של ועדת החינוך במשך ארבע השנים האחרונות, וכן בשל חשיבות ודחיפות הנושא. מנהלת בית הספר התייחסה לנושא וציינה נתונים, הישגים ועשייה רבה בנושא זה ובנושאים אחרים. בסיכום הישיבה ביקשתי לקיים פורומים בית ספריים למניעת אלימות, וכן פורום עירוני שיתכנס אחת לחודש על מנת לבחון את אירועי האלימות וידווח באופן שיגרתי לועדת החינוך, שתתכנס בעתיד אחת לרבעון. כל זאת במקביל להסברה נרחבת במסגרת שיעורי מחנך וגורמי מקצוע רלוונטיים.”

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “המשרד מקיים מדיניות של אפס סובלנות וסלחנות לכל אירוע של אלימות במערכת החינוך. לגופו של עניין : מאחר שהמשטרה מטפלת, נמתין לסיום ההליך ולקבלת סיכום ומסקנות. המשרד מחויב לכל המלצה אופרטיבית ככל שהדבר יהיה בזיקה לבית הספר”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn