-כתבה פרסומית-

דירה חדשה מקבלן או דירה יד שניה, בית פרטי או דירת חדר קטנה, בכל הנוגע לנדל”ן, לא כדאי לקחת סיכונים, כי מי שלוקח ונכווה מקבל קנס של הרבה מאוד כסף. רוכשים נבונים מבצעים תמיד בדק בית, מומלץ שגם אתם תשקלו זאת היטב. רכבים בישראל זה יקר, ודירות בישראל זה יקר. מי שמשכיל לבדוק אותם לפני הקנייה יכול לחסוך מעצמו הרבה מאוד עוגמת נפש, ואת התחושה הנוראית הזו של “יצאתי פראייר”, תחושה שהישראלים שונאים במיוחד, ובצדק.

כשאתם ניגשים לעשות בדק בית, מומלץ לעבוד עם חברה מקצועית, שתגיש לכם דוח מפורט של כל הליקויים שנמצאו בדירה, קטנים כגדולים. אתם, כמבוגרים אחרים, תחליטו לאחר מעשה מה תרצו לעשות, האם תרצו להתקדם ולרכוש, מה משתלם לכם לתקן ומה משתלם, אולי, להשאיר כמו שהוא, ולהחזיק אצבעות. מה שבטוח, לא תופתעו מכלום, ותהיו מוכנים לכל מה שעלול להגיע בעתיד.

נקודות חשובות בבדק בית מומלץ

לא כל בדק בית נעשה באותה הצורה. בדק בית מומלץ יביא עד לדלת הבית שלכם:

  1. מהנדס בכיר – אדם  בעל ניסיון עשיר וידע הנדסי מקצועי בבנייה
  2. חתימה רשמית – דוח בדק בית שעומד בסטנדרטים הישראלים ובכל התקנים המחמירים
  3. גיבוי משפטי – דוח מקצועי שנחשב קביל להגשה בבית המשפט, שכן הוא עומד בתקנים הנ”ל
  4. איתור כל הליקויים הקיימים, בין אם באיטום ונזילות, בסדקים ויציבות המבנה, ואף קרינה וגז ראדון

חברה מקצועית לבד בית תציע המלצות ושיטות תיקון אפשרויות לכל ליקוי, ותסביר מדוע מוטב לפעול כך או אחרת, בזכות רקע הנדסי רחב של כל המעורבים בעבודת הבדק ובבניית הדוח. במילים אחרות, אתם מקבלים שירות כה מקיף, כה רחב, וכה עוטף, כך שאתם בטוחים במאת האחוזים שפראיירים לא תצאו ברכישה הזו.

בדיקת דירה יד שנייה ודירה מקבלן

האמת היא שאין הבדל של ממש, אלא בכמה פרטים טכניים קטנים כמו גיל המבנה ובדיקה קפדנית עוד יותר מהרגיל במידה ומדובר במבנה ישן במיוחד. מבנים ישנים עלולים להיות רעועים, וקניית דירה בבניין מט לנפול היא סכנה אמיתית. הרבה אנשים רוכשים דירה משופצת ויפה באמת בבניין ישן ולא יציב. הבניין נבנה בסטנדרטים שכבר לא עומדים בתקן הישראלי המחמיר, וכמה שהדירה יפה ומזמינה, הרי שהתשתית העוטפת אותה לא בהכרח שופצה, וסביר להניח שלא.

במילים אחרות, אנשים מתפתים לרכוש דירה שנראה כי אפשר להשכיר בקלות או שיהיה כיף ונעים לגור בה אפילו שהבניין ישן, כי לפעמים דירה יד שניה פשוט עולה פחות. בדיקת דירה יד שנייה היא חיונית וחשובה, אך אל תתבלבלו – אפילו דירות חדשות מפרויקטים גדולים שמגיעים עם שמות מפוצצים וקבלנים מוכרים, גם אלו כדאי לבדוק בציציות, כי טעויות קורות תמיד, וחבל שהטעות תהיה על חשבונכם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn