צילומים: דפנה אברהמס

הבוקר (רביעי) מתקיימת הפגנה בצומת מחניים של עובדות והעובדים הסוציאליים של האגף לשירותים חברתיים במועצה אזורית הגליל העליון ומבואות החרמון בתמיכה ובהשתתפות של ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית מבואות החרמון בני בן מובחר, ומנהלת אגף הרווחה בעיריית קריית שמונה ד”ר שלומית פחימה שהצטרפו לשביתה הארצית של כלל השירותים החברתיים עליה הכריזה השבוע איגוד העובדות הסוציאליות. השביתה היא בעקבות סירוב משרד האוצר לפתוח במשא ומתן רשמי בנוגע לדרישות העובדים הסוציאליים.

העובדות הסוציאליות אף נסעו לתל אביב והצטרפו לאלפים נוספים אשר הפגינו בכיכר הבימה בתל אביב בדרישה לשיפור תנאי העסקתן. מטרות השביתה העיקריות הן הבטחת מוגנות וביטחון לעובדים הסוציאליים, הגדלת תקינה ותקנים ברשויות, ושכר ותנאים הולמים ומותאמים.

לוטם יניב, עובדת סוציאלית באגף לשירותים חברתיים של מועצה אזורית הגליל העליון: “כל אדם שני יפגוש עובד סוציאלי במהלך חייו, בין אם עבר משבר אישי, משפחתי או לאומי. מי שמטפל בילדיו, באחיו, בהוריו, כנראה יפגוש אותנו מתישהו.

צילום: אלבום פרטי

אנחנו נמצאים בכל מקום, דואגים לזכויות אזרח בסיסיות של כולנו, נותנים שרות מקצועי ומנגישים לכם את השירותים שאתם זכאים להם. אנחנו גם אחד המגזרים שלא מפסיק ללמוד ולהתמקצע.

צילום: אלבום פרטי

לעו”ס ממוצע יש שני תארים והתמחות בתחום אחד לפחות, אנחנו מסורים בכל מאודנו לעבודה שלנו, לצדק חברתי ופועלים מתוך תחושת שליחות וייעוד”.

ומסבירה כי זה הוא אחד המגזרים השחוקים ביותר. “השכר שלנו הוא שכר מינימום שלא התעדכן כמעט מאז היווסדות המקצוע, על אף הלמידה וההתמקצעות הבלתי פוסקות ובזמן שמגזרים ציבוריים אחרים הכפילו ואף שילשו את השכר. תמיד עובדים בתת תקינה, כלומר כל אחד ואחת מאיתנו נותנים שירות למספר לא הגיוני של אנשים ומשפחות שזקוקים לנו. נוסף למתן שרות לאנשים במצוקה ובשעת משבר מזמן עבודה מול כעסים, תסכול וביטויים שונים של אלימות שמופנית אלינו באופן ישיר ואישי ואין לנו כל הגנה. אנו חשופים בצריח ומשלמים מחירים אישיים גבוהים ביותר על היותנו משרתיו הנאמנים של הציבור. המציאות הזאת לא יכולה להימשך, נחנקנו”.

ראש מועצה אזורית גיורא זלץ: ״העובדות והעובדים הסוציאליים זה המצפון של החברה הישראלית, כמו שאדם בלי מצפון מאבד צלם אנוש, כך גם החברה שלנו בלי העובדים הסוציאליים תאבד צלם אנוש. חייבים לשמור על העובדים והעובדות הסוציאליים״.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn