מחלקת ההתפרצות לחולי קורונה במרכז הרפואי “זיו” עדיין לא נפתחה בפעם השנייה, ואין חולי קורונה המאושפזים במקום, אך הצוותים הרפואיים והסיעודיים ערכים לכל תרחיש מול נגיף הקורונה.

צילומים: דוברות המרכז הרפואי זיו

בגל הראשון של נגיף הקורונה הצוותים הרפואיים והסיעודיים של מחלקת התפרצות בזיו העניקו טיפול לעשרות החולים שאושפזו במקום, כולל חמישה חולים שהיו במצב קשה כשהם מורדמים ומונשמים וכולם החלימו מהנגיף.

כחלק מההערכות אנשי המרכז הארצי לסימולציה רפואית (מס”ר), קיימו השבוע סדנאות להכשרת צוותים רפואיים וסיעודיים לטיפול בחולי קורונה מונשמים שמצבם מוגדר קשה ומורכב. הסדנאות משולבות למידה עיונית ומעשית, על סימולטורים המדמים מקרים רפואיים של חולים במצב קשה. את הסדנאות הללו צפויים לעבור צוותים נוספים גם במהלך השבועיים הקרובים.

מרכז תחום מניעת זיהומים במרכז הרפואי זיו ד”ר ג’לאל טרביה אמר עם סיום סדנת התרגול: “בזיו לא נרתענו מכמות חולי הקורונה שהתאשפזו אצלנו, לא ממספר החולים שהוגדרו במצב קשה ובטח שלא מהעבודה הקשה. נערכנו לכל תרחיש ואנו ערוכים תמיד. המטרה היחידה של צוות מניעת זיהומים בהובלתי, היתה מניעת הדבקת אנשי צוות רפואי בקורונה תוך מילוי תפקידם. לכן החינוך וההדרכה לגבי שימוש נכון באמצעי מיגון, הן בשלב ההתמגנות ולא פחות בשלב ההתפשטות, הוא הדבר החשוב ביותר. לא מספיק לספק לעובדים את האמצעים אלא גם איך להשתמש נכון באמצעים אלו. בזה השקענו, בזה אנו ממשיכים להשקיע ונשקיע גם בעתיד בכל משימה או אתגר אליהם נדרש. אני מודה לכל הצוותים הנהדרים על שיתוף הפעולה, על חוויה לימודית חשובה ועל דביקות בהנחיות ללא פשרות.”

מנהל המרכז הרפואי זיו ד”ר סלמאן זרקא: “אנו במרכז הרפואי זיו לא מחכים לאתגרים, אלה נערכים מבעוד מועד בכל הכלים העומדים לרשותנו, על מנת לתרגל וללמוד כיצד להתמודד עם האתגרים והתרחישים העלולים לעמוד לפתחנו. כך עשינו במסגרת סדנאות הלימוד והתרגול בשבועיים האחרונים וכך נעשה גם בהמשך. את הגל הראשון של ההתמודדות עם נגיף קורונה צלחנו בהצלחה במרכז הרפואי זיו, זאת בשל העובדה שיש לנו צוותים נפלאים ומקצועיים שנשמעו לכללים ופעלו על פי ההנחיות של משרד הבריאות. תושבי הצפון ובאי המרכז הרפואי זיו – מטופלים ומבקרים, יש לכם על מי לסמוך. אנו פה כדי להעניק לכם את שירותי הרפואה הטובים והמצוינים בכל שעה שנדרש”.

מהמרכז הרפואי זיו נמסר כי הם דרוכים וערוכים לתת מענה בגל השני של נגיף קורונה ומבקשים מהציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות: לעטות מסיכה, לשמור על מרחק של שני מטרים לפחות זה מזה, ולהקפיד על היגיינה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn