יו”ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש מועצה אזורית מבואות החרמון, בני בן-מובחר שלח הבוקר מכתב לראש הממשלה, ח”כ בנימין נתניהו ולשרי האוצר והחקלאות ח”כ ישראל כץ ואלון שוסטר בבקשה להסיר מחוק ההסדרים 2020 את הצעת המחליטים בדבר הסרת חסמי הייבוא וגיבוש מתווה תמיכה לחקלאים ומעבר לתמיכה ישירה בגידולי הצומח.

צילום: צחי קידר

כאמור בטיוטת חוק ההסדרים 2020 שפורסמה על ידי משרד האוצר מופיעה הצעת מחליטים בדבר הסרת חסמי הייבוא וגיבוש מתווה למתן תמיכה ישירה לחקלאי הצומח.

בן-מובחר, יו”ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש מועצה אזורית מבואות החרמון: “זהו מהלך דרמטי ובעל משמעויות משנות מציאות כלפי החקלאות הישראלית שמשנה סדרי עולם לחקלאים ולשוק הייצור המקומי, ומן הראוי שתידון לעומק, בשיתוף נציגי החקלאים, על מנת שאכן תשיג את מטרתה. הצעה זו אינה יכולה להיות מאושרת בחופזה מהיום למחר, כמקשה אחת בחוק ההסדרים, עם הצעות הסדר רבות אחרות, ללא תכנית מפורטת רב שנתית וללא שיתוף נציגי ההנהגה החקלאית ונציגי האזורים”.

עוד הוסיף בן מובחר, כי “אנו מבקשים להוציא את הצעת המחליטים בדבר הסרת חסמי הייבוא וגיבוש מתווה תמיכה לחקלאים ומעבר לתמיכה ישירה בגידולי הצומח מחוק ההסדרים לשנת 2020 ולדון בה בנפרד בכובד ראש בשיתוף החקלאים, צוות של נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים ואנשי מקצוע, שיבחנו את המודלים הקיימים בעניין זה בעולם ויכינו בסיס למתווה על פיו יבנה המודל הישראלי. בתקופה זו, הנושאת בחובה אתגרים כל כך משמעותיים עבור מדינות העולם בכלל ועבור מדינת ישראל בפרט, הבין העולם כולו את חשיבותה של יכולת הייצור העצמית של מדינה וחיזוק הכלכלה המקומית, ומתוך כך חשיבותה של החקלאות בישראל.”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn