בני הזוג דור והדר, חובש ופראמדיקית בחזית הצפונית ״טיפלנו בפצועים תחת אש חיה״ - צילום דוברות מדא (2)

בני הזוג דור והדר, חובש ופראמדיקית בחזית הצפונית: ״טיפלנו בפצועים תחת אש חיה״

עד בוקר המלחמה, חייהם של דור וקנין, חובש בכיר ביחידת האופנועים של מד”א, ושל בת זוגו הדר שייר, פראמדיקית בניידת טיפול נמרץ של מד״א, היו נראים שגרתיים – עם טיפול בפצועים והצלת חיים בשגרה. אך מפרוץ המלחמה הפכו וקנין ושייר לכוח חלוץ רפואי בחזית הצפונית, אשר מפנים פצועים תחת אש ובתנאי שטח קשים. 

בני הזוג דור והדר, חובש ופראמדיקית בחזית הצפונית ״טיפלנו בפצועים תחת אש חיה״ – צילום דוברות מדא (2)

 בני הזוג שמתגוררים במושב יערה, בגזרת מרחב אשר של מד״א, מתמודדים במהלך חודשי המלחמה הארוכים עם מספר אתגרים אשר הקשו על הטיפול בשטח וסיכנו את חייהם. על כך הוסיף דור: “ניידת טיפול נמרץ חונה בבית ואנחנו מאיישים אותה ומגיעים לכל קריאה בחזית – מטפלים גם בחיילים וגם באזרחים, גם תחת ירי חי”. 

על הסכנה הכרוכה בטיפול, סיפר: “המושב שלנו נמצא קילומטר וחצי מגבול הצפון ואני מטפל, בין קריאה לקריאה, במשק המשפחתי. יומיים לאחר תחילת המלחמה טיפלתי בפצוע שנפגע מירי בגפיים העליונות – והצלנו את חייו. לפני שסיימנו את הפינוי לבית החולים, צה”ל גילה רחפן מעלינו שאיים לפגוע בנו. הסתתרנו בצידי הכביש עד לנטרול הרחפן ורק אז המשכנו לעבוד”. 

על התחממות הגזרה, הוסיף: “האירועים לא מפסיקים והסכנה מרחפת מעל הראש בכל רגע נתון. לפני כחודש דיווחתי למוקד מד”א על שריפה ביער ודקה לאחר מכן טיל פגע בכביש במרחק 40 מטר ממני. ניצלתי בנס. היכולת להיות זמין לקהילה שלי ולעזור לה מחזיקים אותי ונותנים לי מוטיבציה להמשיך ולהציל חיים, גם בתנאים קשים ובסכנות חיים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn