צילום: מידע 8

תושבים נוספים שנדרשו לשלם היטלים מוזמנים לפנות למערכת עיתון מידע 8.

בעיריית קריית שמונה החלו לגבות תשלום מהתושבים לפי חוקי העזר העירוניים החדשים. היטלי כבישים, שצ”פ (שטחים ציבוריים) ותיעול (ביוב וניקוז). זאת לאחר שלפני מספר חודשים בהנהלת העיר החליטו על חקיקת חוקי העזר החדשים אשר משמעותם השתתפות התושב במימון עלויות העירייה בכל הקשור לכבישים, מדרכות, שטחים ציבוריים, ביוב וניקוז, ושילוט. הגבייה כוללת הגבלת שירותים לתושבים שלא ישלמו את ההיטלים כפי שקרה למספר תושבים בקריית שמונה.

סך האגרות שאותם נדרשים לשלם התושבים שמבקשים היתר בניה לתוספת בניה או בניה חדשה, ישלמו על פי חוקי העזר החדשים : תיעול – 19.06 ש”ח למטר, כבישים – 176.39 ש”ח למטר,  ושצ”פ 79.19 ש”ח למטר. המשמעות, תושב שירצה להוסיף תוספת בניה של 100 מ״ר יצטרך לשלם היטלים בסכום של 27,464 ש״ח.

לפנינו מקרה של שלוש משפחות מקריית שמונה שהגישו בקשה להיתר בניה, בעקבות כך הועדה המקומית לתכנון ובניה הוציאה דרישת תשלום לשתיים מתוך שלוש הבקשות של המשפחות על היטלי כבישים, שצ”פ, ותיעול.

העניין מתחיל עוד שנים קודם לכן, כאשר שלוש המשפחות הוסיפו מרפסות לביתם כמו רבים בקריית שמונה. בעקבות כך הוגשו נגדם כתבי אישום והם שילמו לעירייה קנס בסך של 5,000 ש”ח על בניה לא חוקית.

לאחר פסק הדין לתשלום הקנס לעירייה, שלוש המשפחות הגישו בקשה להיתרי בניה לוועדה המקומית לתכנון ובניה בעירייה, וזאת לאחר שכל משפחה שילמה לחברת התנור סך של 2,400 ש”ח ובנוסף תשלום לאדריכל, וכן את תשלומי האגרות, ולמרות זאת התקבלה דרישת מהועדה לתכנון ובניה בעיריית קריית שמונה לתשלום בסך 5,200 ש”ח על היטלים לסלילית כבישים, שצ”פ ותיעול, כאשר התשלום מתייחס לכל מ”ר משטח הבניין.

המשפחות פנו לעירייה, פקידי העירייה שלחו אותם לטענתם למנכ”ל העירייה יורם ביטון שהתחייב לטפל בנושא. לטענתם המנכ”ל חזר אליהם ואמר כי מדובר בטעות בגביית היטלים שתבוטל. לפני מספר ימים, המשפחות קיבלו הודעה מהועדה לתכנון ובניה שהיתר הבניה לא יינתן להם עד תשלום כל ההיטלים.

מעיריית קריית שמונה נמסר כי הנושא בבדיקת גורמי המקצוע ברשות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn