משרדי משרד התחבורה הממוקמים בקניון לב הצפון בקריית שמונה הם ללא נגישות לנכים.  לטענת תושבים לאחר פניות רבות להנהלת  קניון ״לב העיר״ שבתחומו נמצאים משרדי משרד התחבורה, בהנהלת הקניון החלו לפעול בנושא, והשבוע החלו בבניית רמפה שמיועדת לסייע לנכים שנעזרים בכיסא גלגלים להגיע אל המשרדים אשר נמצאים בקומה השניה של הקניון.

ככל הנראה בניית הרמפה החלה ללא אישורים ממחלקת ההנדסה בעירייה שהגיעה למקום ועצרה את המשך בניית הרמפה לאלתר. במשרד התחבורה טוענים כי  האחריות לבניית הרמפה היא  של הקניון כאשר מצידם נעשו פניות להנהלת הקניון שהתחייבו לטפל בנושא.

ממשרד התחבורה נמסר:  ״נושא הנגישות תופס מקום חשוב בכל פרוייקט של משרד התחבורה.במסגרת זאת ,פועל המשרד להנגיש את כל שרותיו לאנשים עם מוגבלויות.  משרד הרישוי בקרית שמונה נמצא בתוך מבנה של הקניון.פנינו בעבר מספר פעמים להנהלת הקניון בבקשה להנגיש את סניף הרישוי בקריית שמונה ואנו מקווים כי הפעם הנהלת הקניון תפעל להנגישו לציבור הפונים במשרד. מכל מקום משרד התחבורה מקדם את העתקת משרד הרישוי למבנה חדש,מרווח יותר ומונגש לאנשים עם מוגבלויות״.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: “בניית רמפה נגישה לנכים היא הליך מבורך והכרחי וחשוב שייעשה על פי הכללים, בהתאם לחוק ולאחר קבלת כל האישורים. לצערנו בעל הבניין החל לבצע את העבודה על שטח ציבורי ללא תיאום מוקדם ובתכנון לקוי שלא מאושר והלכה למעשה יחסום את המדרכה הציבורית תוך יצירת מפגע להולכי רגל ובמיוחד לאימהות עם עגלות שצריכות להגיע לקופת החולים הסמוכה. בעל הבניין התבקש לעצור את העבודות ולהגיש תכנון מסודר באמצעות יועץ נגישות למהנדס העיר. לאחר שהתכנון יאושר ניתן יהיה לבצע העבודה. ככלל אנו ממליצים ומבקשים מתושבים ויזמים לא להתחיל עבודות לפני ששואלים ומקבלים את האישורים הנדרשים מאגף הנדסה כדי למנוע עיכובים, הוצאות כספיות מיותרות ואי נעימויות”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn