לפני מספר ימים התקיים בחטיבה 769 אימון לרבש״צים בגזרה. מדובר באימון ייחודי מסוגו אשר לא התקיים תקופה ארוכה. האימון נפרש על פני יומיים. היום הראשון לאימון כלל את מפקדי מחלקות ההגנה, ועסק בעיקר בתוכן פיקודי, וחיבור להערכת המצב המבצעית, והועברו סקירות מגוונות מאנשי מקצוע מרחבי הצבא והאזרחות, מפקדים בחטיבה 769, ומפקד החטיבה, אל״ם יהודה ואך. לאחר מכן, תרגלו כלל הרבש״צים ביישוב בית הילל מענה מבצעי לתרחישים אפשריים בתוך היישוב בשיתוף עם מדריכים מקצועיים מבית הספר להגנת היישוב.

צילומים: דובר צה”ל

היום השני עסק בשיפור הכשירות המבצעית. המשתתפים תורגלו במטווחי יום ולילה, אימון ירי מתקדם לצד תרגול מתן עזרה ראשונה וטיפול בפצועים. האימון התקיים בהובלת אגף ההגמ״ר של חטיבה 769. זהו האימון הראשון בסדרת האימונים המתוכננת לתרגל את כלל המחלקות.

בשבוע הבא יחלפו מאה ימים מתחילת הכוננות בגבול לבנון בשל כוונותיו של ארגון הטרור חיזבאללה לבצע פיגוע לעבר חיילי צה״ל. שיתוף הפעולה עם היישובים ובראשם גורמי הביטחון הוא הכרחי. הוא מהווה מרכיב מרכזי ביכולת של צה״ל לבצע את משימתו ומעניק לו מעטפת מלאה וביטחון לפעול כנדרש במרחב בזמן הדרוש על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי הצפון.

מפקד החטיבה, אל״ם יהודה ואך: ״לאור התקופה המורכבת בגזרה והכוננות המבצעית מתקיים תהליך משמעותי בהידוק ושיפור הקשר של החטיבה עם היישובים. כחלק מתהליך זה רצינו לקיים אימון מקצועי על מנת להבטיח את הביטחון ביישובים. משימת ההגנה היא משימתנו המרכזית והחיבור ליישובים הוא ערך עליון עבור החטיבה. שמחנו לגלות את הרצינות וההירתמות הגבוהה למשימה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn