לרגל יום הראייה הבינלאומי שהתקיים החודש ( אוקטובר ) חברת שמיר אופטיקה מקיבוץ שמיר, בשיתוף עם שגרירות ישראל בפורטוגל, הקימו מעבדה ניידת לבדיקות ראייה שתבקר ב – 100 בתי אבות בפורטוגל.

צילומים: שגרירות ישראל בפורטוגל

היוזמה היא של חברת שמיר אופטיקה  מקיבוץ שמיר באמצעות חברת הבת, שמיר פורטוגל,  בשיתוף עם שגרירות ישראל בפורטוגל, שהקימו יחידת בדיקות ראייה ניידת, המורכבת על משאית לביצוע בדיקות בבתי אבות ברחבי פורטוגל. היוזמה, לרגל יום הראייה הבינלאומי, החלה החודש, וצפויה להיערך במעל ל – 100 בתי אבות  בפורטוגל  בהם יבוצעו בדיקות ראייה והענקת משקפי ראייה לדיירים ללא כל תשלום. יוזמה זו מצטרפת  לפעילות חברתית דומה של החברה בישראל במהלכה פקדו צוותים מקצועיים של החברה מעונות יום של קשישים בקרית שמונה, בית שאן וטבריה  אך כעת, בשל מגפת הקורונה ובהתאם להוראות משרד הבריאות, לא ניתן להמשיך בכך.   

שגריר ישראל בפורטוגל,  רפי גמזו: “אוכלוסיית הגיל השלישי ובמיוחד דיירי בתי האבות הם המרכיב החברתי הפגיע ביותר בתקופה זו. הבידוד ואיסור היציאה הנגזר עליהם מאז פרוץ המגפה מקשה מאוד על חייהם. הפרויקט שאנחנו מובילים יחד עם חברת האופטיקה שמיר ייתן מענה לקשישים במעל למאה בתי אבות. אני מבקש להודות לרשויות בפורטוגל ובפרט לשרת הרווחה על שיתוף הפעולה, ולחברת שמיר על ההירתמות המלאה למימוש פרויקט חשוב זה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn