“בגלילאו” המוסיקה נמשכת גם במציאות הקורונה. תחום ההופעות החיות נפגע באופן קשה ואינו פעיל מאז החל משבר הקורונה. בעקבות המצב, פסטיבל “גלילאו” הקים “במה וירטואלית” המזמינה את כל יוצרי הגליל בתחום המוסיקה להופיע. ההופעות מועברות בשידור חי מאולפן ההקלטות במרכז קלור לאומנויות הבמה של המועצה האזורית הגליל העליון ומשודרות בעמוד הפייסבוק של פסטיבל גלילאו.

יקיר יעקבי
צילום: עומר שחר

יקיר יעקובי מוזיקאי יוצר בתחילת דרכו, גדל בקיבוץ נאות מרדכי וכיום מתגורר בקיבוץ הגושרים. היה האורח הראשון “בבמה הווירטואלית” של פסטיבל גלילאו. יעקובי , החל את דרכו המוזיקלית לפני מספר שנים בערבי הג’אם סשן המקומיים, ובג’אם המסורתי (טרום הקורונה) בימי שני בפאב ה”דארמה בר”. יקיר מושפע ממגוון רחב של אומנים וסגנונות, החל ממאיר בנאי, דרך אייל גולן ועד כריס קורנל. מופיע לרוב בהופעת יחיד בביצועים אקוסטיים. כותב, מלחין ומבצע בעצמו את כל שיריו, כולם בעברית.

נעם כשרי, יוזם ומפיק פסטיבל גלילאו
צילום: עומר שחר

מתוך דבריו של נועם כשרי, יוזם ומפיק פסטיבל גלילאו, בוועידת אצבע הגליל : “אין תחליף לאנרגיה הנוצרת כתוצאה מהתקהלות וקירוב רבבות לבבות יחדו. עם זאת, ייתכן והמצב שנוצר מחייב עיסוק רחב יותר בתחום התיעוד וההפצה, אי לכך, עלינו להמשיך לתת במה לאמני הגליל בכל דרך ובכל הזדמנות, לעודד יצירה, התמדה והשקעה בתחום.  מכיוון שבבועת האמנים הנה השתקפות נפשם, בטוח שיצירותיהם מושפעות גם הן מהמצב המורכב. בסיטואציה הזו, גם עלינו  להיות יצירתיים ולמצוא פתרונות להמשך מתן במה וחשיפה ליצירותיהם וכשרונם”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn