יסמין לוי בפסטיבל הלדינו בצפת
צילום: עיריית צפת

בעיריית צפת הודיעו השבוע כי, במהלך חודש יולי בין התאריכים 20-22.7 יתקיים פסטיבל הלאדינו הבינלאומי ה – 3 בצפת. הפסטיבל יכלול עשרות מופעים ברוח הלאדינו ובחיבור בין זמרי לאדינו מובילים לזמרים עכשוויים.  הפסטיבל יכלול פעילות לאורך כל שעות היום עם מופעים בשעות הערב והלילה, הרצאות, מוסיקה, קולינאריה, וסיורים מודרכים ברוח הלאדינו.

במהלך המאה ה-16 בצפת חיו לאדינו בכל הרבדים- שירה, פיוטים בבתי הכנסת, לבוש, מאכלים ותרבות החיים בכללה. לפני שנתיים כאמור הוחלט להחיות את המסורת העתיקה ולהחזיר את העיר צפת לשורשים באמצעות פסטיבל ססגוני ובינלאומי בן שלושה ימים מלאי לאדינו. 

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה אמר: “״צפת עיר של תרבות וברגע שהחיים חזרו לשגרה היה לנו ברור שנחזור גם לפעילות תרבות ופנאי ענפה לרווחת תושבי העיר והתיירים הרבים שפוקדים את צפת. יצרנו פסטיבל מדהים המחבר את ההיסטוריה מהמאה ה-16 אז דיברו לאדינו, אכלו לאדינו, שרו ברחובות לאדינו ופייטו בבתי הכנסת לאדינו אל ההווה והעתיד של צפת כעיר מובילה בתרבות ובתיירות והתאמנו את התכנים לכל המשפחה- בוגרים, נערים וילדים במטרה לחבר את כל המשפחה לשלושה ימים של חוויה קסומה בצפת -עיר הלאדינו הוותיקה בארץ. אני מזמין את עם ישראל לחגוג איתנו בפסטיבל הלאדינו הבינלאומי השלישי בסמטאות הקסומות של צפת”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn