צילום: המכללה האקדמית תל חי

ביום שני, 28.6.21 יתקיים בבית החאן בקריית שמונה ערב סיום חגיגי לסיכום שנת הפעילות של אקדמיה בכיכר. “למרות הקורונה, למרות הקשים, התקיימו השנה תשעה קורסים מרתקים” אומרת פרופ’ איילת שביט ממובילות הפרויקט “ארבע קבוצות פעילים יצאו שוב ושוב לנחלי העיר והאזור לפעילות של מדע אזרחי, וכנס אקדמי מרגש עד דמעות הפגיש רופאים עם פעילות חברתיות. הכל קרה בזכות ההתנדבות והידע של מומחים מקומיים לצד מומחים אקדמיים, ולכן גם במהלך אירוע הסיום, נטעם מן הידע החדשני שנוצר השנה, נטעם מן היין, הגבינות והחומוס המקומי ובעיקר נשוב ונתבסם בטעמם של שיחות, וויכוחים וחיבוקים אחרי שנה של ריחוק חברתי”.

אבל בלי ידע רלוונטי אי אפשר, ואל ההרצאה המרכזית מגיעה אלינו במיוחד ובהתנדבות פרופסור דפנה יואל מאוניברסיטת תל אביב, כדי לפתור את אחד הוויכוחים הבוערים כיום בתחום חקר המוח: האומנם המדע הוכיח הבדל ממשי בין מוח גברי ומוח נשי, או שמא מדובר במיתוס? “ההרצאה המרתקת של פרופ’ יואל חשובה לכולנו בוודאי כאשר קמה ממשלה עם 9 שרות…האם הן יפעלו אחרת מהגברים? ואם כן, האם הסיבה לכך היא שהמוח של כבוד השרה עובד אחרת משל כבוד השר?” שואלת פרופ’ שביט  ואומרת: “מומלץ לשמוע! ולאתגר בשאלות!  לסיום, כמדי שנה, נתכנס אל מעגלי שיח בהם הציבור הרחב יעצב את הכיוון והנושאים של קורסי תשפ”ב. הכניסה חינם, ומחכים לכולם ולכולן”.  

כמעט עשר שנים חלפו מאז תושבים, סטודנטים ומרצים מהמכללה האקדמית תל-חי, הקימו מאהל מחאה בקריית שמונה. כאן המחאה לא התמקדה במילקי או בקוטג’, אלא בקידום הפריפריה, בשינוי אזורי, בבניית דיאלוג כנה וביקורתי בין אנשים מכל יישובי האזור, ובעיקר בדרישה מן האקדמיה להיות רלוונטית ומעורבת יותר בחיי היומיום. חלמו וגם עשו, וכך קם פרויקט “אקדמיה בכיכר” של המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל הפועל בשיתוף מלא עם הקהילה הגלילית.  

האירוע פתוח לקהל הרחב וכולם מוזמנים לקחת חלק.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn