צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה נקטעה הפעילות שהתקיימה במסגרות ובשירותים השונים של עמותת ותיקי הגליל, אשר נתנו מענה חברתי, לימודי, וטיפולי לוותיקי וותיקות הגליל העליון, לאחרונה הושק שירות חדש בבית וותיקי הגליל – “עד הבית”. השירות מיועד לוותיקי הגליל העליון ומעניק קשת של מענים היישר אל המרחב הביתי של הוותיקים, באמצעות מנוי חודשי הכולל ערכת פעילות שונה ומסקרנת בכל חודש, אפשרות לביקור בית שבועי, ולחיבור ללמידה מקוונת דרך הקתדרה המשודרת.

זאבית דרומי, מנכ”לית עמותת ותיקי הגליל: “רבות נאמר, נכתב ועוד יסופר על תקופת הקורונה ועל האתגרים הרבים שעמדו ועומדים בפני האוכלוסייה הוותיקה בתקופה זו” סיפרה, והוסיפה כי “רבות עוד יסופר גם על החשיבה היצירתית שנולדה, על התושייה, על החריצות והעשייה הרבה, על החשיבה מחוץ לקופסא ועל המסע המרתק, ללא לאות, להתאים את המענים לזקנים גם בעת הזאת, כך שיהיו רלוונטיים, מקדמי בריאות ומעצימים. רוח זו הובילה את פעולתנו מן היום הראשון לפרוץ המגיפה, כאשר היה לנו ברור שאם הוותיקים לא יגיעו אלינו, אנחנו נגיע אליהם – עד הבית. הבנו כי סביבה ביתית משודרגת, ברמת הידע, המגוון והתשתית תעניק לאדם המבוגר את האפשרות לשמור על איכות חיים, תמנע הידרדרות תפקודית ואף עשויה לקדם בריאות ורווחה לאורך היום והשבוע – בבית ומחוצה לו”.

מירי קקון, מנהלת בית ותיקי הגליל: “המטרה שלנו היא שבשנת 2020 כל ותיק בגליל העליון יגור בבית משודרג, מותאם ומאפשר איכות חיים ומשמעות. זה אפשרי, פתחו את הדלת”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn