צילום: מועצה מקומית חצור הגלילית

בעקבות רעידת האדמה שהתרחשה הלילה בטורקיה והורגשה גם בישראל ראש מועצה מקומית חצור הגלילית שמעון סויסה בפניה לממשלה: “התעוררו לפני שיהיה אסון”

הלילה (שני) התרחשה בטורקיה רעידת אדמה בעוצמה 7.7 בסולם ריכטר והורגשה היטב גם בישראל. בעקבות כך ראש מועצה מקומית חצור הגלילית שמעון סויסה בפניה לממשלה להתעורר לפני שיהיה אסון. “יש לנו בחצור הגלילית בניינים שנבנו בשנות ה 50 ונמצאים בסכנה. אני קורא למדינת ישראל להקצות תקציבים במיידי לחיזוק הבניינים הוותיקים. רעידות האדמה מהוות תזכורת נוספת לסכנה האדירה המתדפקת על דלתנו, רעידת אדמה משמעותית עלולה להותיר הרס וחורבן משמעותיים.  לצערי, פרויקטים של חיזוק מבנים התמקדו עד כה באזורים המרוחקים מהשבר הסורי אפריקני. לאיש אין ספק, רעידת אדמה זו לא שאלה של אם זו שאלה של מתי”, אמר סויסה.

עוד הוסיף ראש מועצה, “אני לא מתבייש לומר כי רעידות האדמה מדירות שינה מעיניי. חצור הגלילית ושכנותיה נמצאות על השבר הסורי אפריקאי ואזור זה הינו בעל סכנה גבוהה מאוד מפני רעידות אדמה משמעותיות. יש צורך גדול מאוד לחזק עשרות בניינים, לקדם ולתמרץ התחדשות עירונית ולהבין שהאתגר הגדול נמצא במישור הזה, הערכות לאירוע חירום מסוג זה. המדינה חייבת להכניס את היד לכיס ולממן את זה.  אנחנו מתריעים בשער בכל פעם מחדש ומדליקים פרוז’קטורים בוהקים לכל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל. ההיסטוריה מוכיחה כי אחת למאה שנה מגיעה רעידת אדמה משמעותית, הרעידה האחרונה הייתה לפני כ-100 שנים, בואו נתפקח נעשה את זה בזמן ובהקדם לפני שיהיה חלילה מאוחר מידי”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn