משרד הבריאות העניק לפני שבוע למועצה אזורית הגליל העליון תעודה המאשרת כי המועצה עמדה בהצלחה בתנאים להכרה כרשות בריאה, במסגרת מיזם “אפשרי בריא בעיר” לשנת 2019. מדובר בחלק מתוכנית של משרד הבריאות בקידום אורח חיים בריא לאזרחים.

צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

בשנת 2018 יצא קול קורא של משרד הבריאות לרשויות, לטובת ביצוע פרויקטים מקדמי בריאות וקידום מדיניות רשותית לאורח חיים בריא. מועצה אזורית הגליל העליון ניגשה לתוכנית בסוף 2018, כשבמסגרת ההצעה שלה היו פעילויות במספר תחומים, כגון ריצות לילה, הקמת שבילי בריאות ביישובים, תוכניות רדיו העוסקות באורח חיים בריא, סדנאות של תזונאית בבתי ספר, הקמת גינות קהילתיות, יישום מדיניות בריאות במועצה, צעדה רב דורית ועוד. המועצה זכתה בקול קורא ב-135 אלף שקלים, לכלל הפרויקטים. המועצה השתתפה מאצ’ינג בסכום מכבוד נוסף.

אורית תמיר, מנהלת מחלקת הבריאות במועצה: “השנה שוב יצא קול קורא, ניגשנו ושוב זכינו” מספרת ומוסיפה כי “חלק מהפרויקטים השתנו וחלק נשארו, ובתקופת הקורונה אף קיבלנו אישור מיוחד להכניס פרויקט שמשלב בתוכו נושאי אורח חיים בריא. מדובר בהפקה של עמותת ותיקי הגליל, משחק “יש לי יום יום קלף”, בהשתתפות של משרד הבריאות. בשורה התחתונה, משרד הבריאות הבין שיש חשיבות מאוד גדולה לנושא של קיום אורח חיים בריא בקהילות ואף היה מוכן לשים על זה כסף. מובן כי גם אנחנו במועצה מעוניינים לעזור לתושבים ולהנגיש עבורם את האפשרויות לביצוע פעילויות מקדמות אורח חיים בריא עד הבית בתחומים שונים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn