משרד החינוך פרסם ביום ראשון (23/8) את רשימת 302 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תש”פ בתחום הערכי, החברתי והלימודי. הגמול למורים על הזכייה: 6,238 – 8,318 שקלים. בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, ובהם: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה”ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה לשנים קודמות.

צילום: משרד החינוך

בין הזוכים: בית הספר התיכון דרכא דנציגר בניהולה של חניתה מעוז (שנה שלישית ברציפות ). בית הספר המקיף אנא פרנק בניהולה של מדין ויקסלבום ובפיקוח המנהל לחינוך התיישבותי, בית הספר המקיף הר וגיא שבקיבוץ דפנה ( שנה שלישית ברציפות )בניהולה של רוית רוזנטל ובפיקוח המינהל לחינוך התיישבותי, ובית הספר המקיף עמק החולה שבקיבוץ כפר בלום בניהולה של עדנה בז ובפיקוח המנהל לחינוך התיישבותי.

כל אחד מעובדי ההוראה יתוגמל בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה “עוז לתמורה”.

בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 755 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, ומתוכן 302 חטיבות זכו בתגמול. 48% מתוכן הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 32% ממלכתי-דתי, 7% מהחינוך הערבי, 3.5% מהחינוך החרדי, 2.3% מהחינוך הדרוזי, ו-2.3% מהחינוך הבדואי. לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,119 ₪ לכ-8,318 ₪, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה “עוז לתמורה”.

שר החינוך, יואב גלנט: ״מדינת ישראל התברכה במנהלים ובמורים מצוינים הפועלים במסירות ובהתמדה למען חינוכם של תלמידי ישראל. אני מברך את צוותי החינוך הזוכים על ההישגים שרשמו בתחומים השונים, הצלחתם של המורות והמורים תחת הנהגתם של מנהלי בתי הספר היא המפתח להישגיהם של התלמידים. הערכתי הרבה לבתי הספר הזוכים, אני מאמין ומקוה כי בשנה הבאה נראה בתי ספר נוספים שיצטרפו אליהם. תודתי לארגון המורים ולעומד בראשו על השותפות המלאה למען הצלחתם של תלמידי ישראל״.

מנהלת המחוז, ד”ר אורנה שמחון: ״איכות ההון האנושי היא מנוע הצמיחה של הכלכלה והטכנולוגיה במדינה ומכאן חשיבותה של הזכאות לבגרות, היא שער הכניסה לעולם האקדמיה והתעסוקה. המנהלים והצוותים החינוכיים הם ליבת העשייה של החינוך, הם אלה שקובעים את איכות החינוך, הם מנהיגי העשייה החינוכית והערכית. נתוני התמונה החינוכית מעידים על רמה מקצועית גבוהה של הצוותים הפועלים במחוז. אני מודה למפקחים, למנהלים, למורים, ולכלל הצוותים, שפועלים במסירות ובמחויבות לבצע את מלאכתם החינוכית. התוצאות מדברות בעד עצמן״.

מנכ”ל המשרד, עמית אדרי: “אני מברך את צוותי החינוך של בתי הספר על המלאכה הענפה והמרשימה שהם מובילים ובמיוחד את השינויים הגדולים שהם רשמו. העמידה שלהם על עקרונות חינוכיים של הכלה, מחויבותם למניעת נשירה ועידוד תלמידים לגיוס משמעותי בצה”ל, ובד בבד שקידתם על ההישגים הלימודיים יוצרים את הלב הפועם של מערכת החינוך. אני רוצה להודות לצוותי החינוך הזוכים, ולהביע את הערכתי הרבה לעבודתם המסורה”.

אילנה נולמן, מנהלת המנהל לחינוך התיישבותי: בירכה את בית הספר הזוכה והוסיפה: “בבסיס המצוינות והאיכות של תהליכי החינוך ניצב המוסד החינוכי הרואה חשיבות בטיפוח והצמחה של צוות ותלמידים גם יחד. הצוות החינוכי בבית הספר המקיף אנה פרנק הצליח לחולל את השינוי ולהוביל את הצמיחה, היצירתיות והמצוינות, שהביאו אותו להיכלל ברשימה הנבחרת של בתי הספר המצטיינים”

יו”ר ארגון המורים, רן ארז: “גם השנה משרד החינוך החליט לתגמל 302 חטיבות עליונות מצטיינות בהתאם להסכם הקיבוצי של עוז לתמורה. שיתוף הפעולה בין ארגון המורים לבין משרד החינוך משפר את הישגי התלמידים ומתגמל את המורים שהצטיינו. אנו תקווה ששיתוף פורה זה יימשך גם בעתיד”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn