דוד כהן - ארכיון מידע 8
צילום: מידע 8

מאת דנה אלימלך.

דוד כהן מזכיר איגוד מקצועי בהסתדרות מרחב הגליל העליון מנע (23/12) פגיעה בשכרם של שלושה עובדי עירייה בתפקידים של מלווים ילדים עם מוגבלות. לטענת כהן, החשבת המלווה הגברת נהידה מנסור הורידה משכרם תשלום על ארוחת הצהריים בשלושה חודשים האחרונים שמגיע להם על פי חוק. לדרישת כהן העירייה תעביר את התשלום עוד החודש.

כהן אמר כי, עבודת המלווים לילדים עם מוגבלות היא מסירות נפש של העובדים שמתחילים את עבודתם בכל יום בשעה 6:30 בבוקר כשהם מלווים ילדים בעלי מוגבלות אל מסגרות חינוכיות מחוץ לעיר שבהם לומדים הילדים. העבודה כאמור מתחילה בשעות הבוקר המוקדמות כאשר המלווים צמודים אל הילדים לאורך יום הלימודים ואחראים עליהם ועל ביטחונם האישי.

לאחרונה לטענת כהן, החשבת המלווה בעיריית קריית שמונה הגברת נהידה מנסור החליטה להוריד משכרם של העובדים את תשלום ארוחת הצהריים של שלושה חודשים האחרונים. לטענת כהן לא ברורה ההתנהלות של פגיעה בשכרם של עובדים בעלי התפקידים הרגישים ביותר ומהם מנסים לחסוך לטובת קופת העירייה.

כהן פנה לעיריית קריית שמונה וליועץ המשפטי של העירייה עו”ד אריאל בר יוסף בדרישה לשלם באופן מיידי את שכרם החסר של עובדי העירייה. לטענת כהן, בעיריית קריית שמונה הסכימו להודות בטעות שנעשתה ולשלם לעובדים. במקביל בעקבות הדרישה לתשלום שכר העובדים החסר, התבהר לכהן כי הפגיעה בשכרם של עובדי העירייה היא קשה יותר ומתבטאת שנים אחורה כאשר לא שולם על פי חוק תשלום על ארוחת הבוקר, סכום שמצטבר לאלפי שקלים לזכות העובדים. כהן אמר כי, הוא הפנה דרישה לעירייה בנושא התשלום שנמצא עדיין בבדיקה, ואם בעירייה לא יענו לדרישתו לשלם לעובדים את שכרם הוא ייאלץ לפנות לערכאות המשפטיות בנושא.

תגובת עיריית קריית שמונה טרם התקבלה עד לפרסום הידיעה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn