לאחר שבישיבת מועצת עיר לפני מספר שבועות אושר תב”ר (תקציב בלתי רגיל) בסכום של
מיליון ו- 700 אלף שקלים עבור מימון סקר מדידות נראה, כי תושבים רבים עדיין מתמודדים מול העירייה עם חריגות מדידות לא הגיוניות ולא מצליחים לבטל את חיובי הארנונה הנוספים, למרות שהעירייה והמודדים מאשרים כי נעשתה טעות במדידה בחלק מהמקרים.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילום: מידע 8

בחודשים האחרונים עולות טענות רבות של תושבים כלפי עיריית קריית שמונה בדבר סקר מדידות וזאת בנוסף לביקורת ציבורית בחודשים האחרונים כלפי עיריית קריית שמונה בעקבות חיובי ארנונה שנשלחו לתושבים בצל משבר הקורונה. הכעס של התושבים הוא בעיקר על חיובי ארנונה לאחר מדידות שהראו כי שטח הבתים גדל. התושבים טוענים כי הם גרים בבניין או בבית פרטי שלא נעשה כל שינוי בשטח הבית, ואין אפשרות שהשטח גדל. בעירייה טוענים, כי ישנה תוספת ממוצעת של בין 4-7 אחוזים שנובעת מחישוב של שטח עבור כל הטאבו וכולל את הרצפה וגם קירות.  

עיתוי משלוח החיובים בתקופת הקורונה עורר ביקורת ציבורית נוספת כאשר התושבים ציפו להטבות בתשלום הארנונה כדי לחזור לשגרה, והם קיבלו חיובי ארנונה מנופחים ולא הגיוניים. העירייה עדיין לא סיפקה מענה לגבי קשישים שקיבלו חיוב חריג ואין ביכולתם לערער על ההחלטה. התושבים מעבירים ביקורת על התנהלות העירייה שנוהגת לטענתם בשיטת “מצליח” כאשר תושב שאין ביכולתו לערער על החיוב בארנונה ייאלץ לשלם את מלוא החיוב כפי שדורשים בעירייה.

כאמור בעקבות הטענות על טעות במדידות ובחיובי הארנונה העירייה אפשרה לתושבים להגיש ערעור בדבר המדידות שנעשו. תושבים ששטח ביתם גדל וחויבו על כך בחשבון הארנונה ניגשו למחלקת הגבייה בעירייה על מנת להשיב את החיוב על כנו ולבצע מדידה חדשה. נראה כי הדבר אינו פשוט וכרוך בטרטור רב של התושבים על חשבון זמנם הפרטי ואף על חשבון זמן העבודה.

לפנינו מקרה של תושב קריית שמונה אשר טוען כי פנה אל מחלקת הגבייה בעיריית קריית שמונה לפני מספר חודשים לאחר שקיבל חיוב נוסף על מדידות שנעשו בביתו והבין כי בעירייה טוענים כי ביתו גדל בעשרות מ”ר למרות שלא נעשה כל שינוי בשטח הבית.

התושב התלונן במחלקת הגבייה בעירייה, ולטענתו הובטח לו שישלח מודד לביתו על מנת לבצע מדידה חוזרת. לטענת התושב המודד אישר כי קיימת טעות במדידה והובטח לתושב כי יגיש ערעור והמדידה תבוטל. התושב עשה את אשר מוטל עליו והגיש ערעור ואת המסמכים הנדרשים לביטול המדידה החריגה אך לאחר מספר חודשים כאשר קיבל את חיוב הארנונה הבין כי לא נעשה דבר.

התושב מסביר כי הוא אינו מתכוון לוותר ובעיריית קריית שמונה אומרים לטענתו כי אכן הם מתכוונים לתקן את הטעות בחיוב הארנונה והמדידה, אך אומר כי העירייה עובדת בשיטת “מצליח” וקיימת אוכלוסייה שאינה יכולה לבדוק האם נעשתה טעות במדידה ולהגיש ערעור לביטול החיוב והעירייה תמשיך לגבות כסף שאינו מגיע לה, ושייך לתושב שעכשיו זקוק לכסף בתקופת הקורונה.

כזכור בחודשים אפריל- מאי השנה, תושבי העיר קיבלו חיובי ארנונה לאחר שנעשתה מדידה חדשה של שטח ביתם. תושבים שמתגוררים בבניין מגורים אומרים כי המדידות מראות ששטח ביתם גדל בחדר נוסף ויותר מזה, כאשר שטח הבית לא השתנה מאז המדידה הקודמת ולא בכלל. חיובים נשלחו גם לבעלי עסקים בעיר שטוענים כי קיבלו חיובי ארנונה שמראים כי שטח העסק הוכפל ואף יותר מזה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn